MODNA BIBLIJA

Kim neprimerna za naslovnico Vogua?

Objavljeno 27. marec 2014 14.52 | Posodobljeno 27. marec 2014 14.54 | Piše: T. P.

Naslovnica s Kardashianovo in z Westom dviguje prah.

V svetu mode je zanetila pravo revolucijo, revijo Vogue, na čelu katere kraljuje že več kot četrt stoletja, pa je spremenila v modno biblijo, na naslovnico katere si želi priti vsakdo. A čeprav Anna Wintour s svojim odločnim mnenjem, kaj ji je všeč in kaj ne – kar tudi glasno pove – ruši in gradi kariere modnih oblikovalcev ter oblikuje oblačilne smernice, je modna ikona s sicer izostrenim smislom za modo v prvi vrsti vendar poslovna ženska. Ki se dobro zaveda, kaj prinaša denar in dviguje naklado. Razvpitost. Zaradi česar je Kim Kardashian tudi podelila najvišje priznanje. Aprilsko naslovnico. Odločitev, ki je med modnimi sladokusci že dvignila ogromno prahu, saj marsikdo, četudi revija še ni prišla na prodajne police, že poziva k bojkotu.

S Kim zakopala bojno sekiro

Nikakršna skrivnost ni, da sta ena najvplivnejših žensk v svetu mode in razvpita starleta čepeli na različnih bregovih. Wintourjeva namreč nikdar ni skrivala svojega odpora do vranjelase zvezdnice resničnostne televizije, njen srd pa je šel celo tako daleč, da ji predlani ni želela odpreti vrat niti za svoj tradicionalni ples v maskah, na katerem je bil častni gost Kimin partner, od nedavnega zaročenec, Kanye West. A četudi so bila Kardashianovi vrata v kraljestvo mode tesno zaprta, ji je v pičlih dveh letih le uspelo prilesti s črnega seznama Wintourjeve na modni prestol. V snežno beli poročni obleki in s Kanyejem za sabo se namreč smehlja z aprilske naslovnice Vogua, na kateri jo je ovekovečila Annie Leibovitz, ena najbolj priznanih fotografinj, ki ji je pozirala tudi že sama angleška kraljica Elizabeta. »Spočetka ju ni želela fotografirati. Za njen okus sta preosladna in cenena. Toda revija in Kim sta ji nato dala denarno ponudbo, ki je ni mogla zavrniti. S tem se nikakor ne more ponašati, toda vsak mora nekako plačati račune.«

V najvplivnejšo modno revijo na svetu se lahko prebijejo le tisti, ki na vsakokratni kulturni in družbi pustijo pečat. Ki jih ni strah razburkati voda in v svet tako vnesti nekaj svežine in drugačnosti. Tako pravi vsaj Wintourjeva, prepričana, da sta prav superzvezdniški parček Kim in Kanye tista, ki trenutno obvladujeta svet mode, zabavljaštva in medijev. »Kanye je izjemen umetnik in kulturni provokator. Kim pa si je z močjo svojega značaja izborila mesto v soju žarometov, kar vsekakor priča o njenem pogumu,« je skočila v bran naslovnici. In poskušala hkrati utišati govorice, da je bila kontroverzna odločitev zgolj plod njene očaranosti nad Westom, ki ji je vsaj dobro leto pihal na dušo ter ji dopovedoval in pripovedoval o Kimini vplivnosti. Ter ji menda preložil celo statistiko, da se prodaja revij poveča, če je na naslovnici zvezda resničnostne televizije; navsezadnje naj bi lanska prodaja Cosmopolitana s Kardashianovo na naslovnici dosegla nov rekord. »Anna morda ni naklonjena temu, kako je Kim prilezla na vrh, vseeno pa ne more zanikati, da ni precej vplivala na današnjo popularno kulturo. Vsseno pa se je vse zgodilo zaradi Westa,« je namreč dejal vir in dodal, da se je sprva tej ideji sicer upirala, a se je nazadnje vdala pevčevemu prepričevanju. A obenem vztrajala, da se na naslovnici pojavita kot par, ne zgolj Kim, saj tega doslej še nista storila. »In Anna je navsezadnje poslovna ženska, ki bi storila vse, da dvigne naklado.«

Nekateri pozivajo k bojkotu

Povzpetniški Kim so se uresničile sanje, marsikdo iz modne srenje pa je prepričan, da je zdaj pekel dokončno zamrznil. »Besedi Kim in Vogue se ne bi smeli pojaviti niti v istem stavku,« se je razburil stilist in oblikovalec Liam Calderone, kar mu je nemudoma pritrdila še vrsta drugih, ki se počutijo, kot da jih je njihova modna vzornica Wintourjeva izdala, in že oglašujejo, da bodo – ali pa so že – preklicali letno naročnino na revijo. Hkrati so se ob negativnem odzivu modnih strokovnjakov in ljubiteljev nemudoma začele pojavljati še parodije na račun razvpite naslovnice.

Igralca James Franco in Seth Rogen sta s fotoshopom na naslovnico prilepila svoja obraza, prirejena posmehljiva fotografija pa je na svetovnem spletu nemudoma požela uspeh – v zgolj 20 minutah si je prislužila kar 48.000 všečkov. Odobravanje je požela tudi fotografija, na kateri igrata naslovno vlogo muppetka, gospodična Pujska v vlogi Kim in žabec Kermit kot Kanye. »Veliko lepši par!« in »Revijo s to naslovnico bi vsaj kupil« pa je nato odzvanjalo prek facebooka.

Deli s prijatelji