RAZKOŠJE NA TIRIH

Elizabeta II. ne more več vzdrževati vlaka

Objavljeno 18. oktober 2013 14.47 | Posodobljeno 18. oktober 2013 14.48 | Piše: E. B.

Kraljevski vlak bo morda v kratkem muzej, britanski dvor stane milijon € na leto.

Se bo Elizabeta II. morala posloviti od svojega najljubšega prevoznega sredstva?

Razkošje na tirih? Daleč od tega, kraljičin vlak, ki potrebuje temeljito prenovo, a se zaradi finančne stiske, ki pesti tudi britanski dvor, najverjetneje približuje – slovesu od pomembnega poslanstva.

Vlak naj bi bil najljubše prevozno sredstvo Elizabete II., čeprav je za kraljevske razmere prepočasen in preskromen, prostori pa absolutno premajhni: a za njim je pestra zgodovina, od leta 1977., odkar kot prvi uradni vlak britanske kraljevske družine služi otoški vladarici, je opravil ničkoliko pomembnih službenih poti, kraljica pa je v kupejih, katerih oprema spominja na podeželsko domovanje, skrbno pregledala kupe dokumentacije, spisala številna pomembna pisma in nadvse udobno spala. In kar je najpomembneje, vlak se je vselej izkazal za izjemno zanesljivo prevozno sredstvo – nikoli ga ni, denimo, ustavila megla, kakor se je velikokrat zgodilo helikopterju, in veliko manj zmede v prometu zakrivi kakor karavana avtomobilov. A finančno poročilo kaže, da tudi najpomembnejša kraljevska rezidenca v Evropi, Buckinghamska palača, potrebuje temeljito prenovo, saj jo še vedno oskrbujejo grelniki, stari 60 let, in električna napeljava iz vladavine Jurija VI. ter jo prekriva luknjičasta streha, podobno skrb vzbujajoče pa so tudi razmere v Windsorskem dvorcu. Da bo torej za vlak preprosto zmanjkalo sredstev, skorajda ni dvoma, je pred dnevi naznanil vodja dvornih financ sir Alan Reid, torej ga bo doletela enaka usoda kakor kraljevsko plovilo Britannio.

Denar potrebujejo za prenovo Buckinghamske palače in Windsorskega dvorca

Praktično in smiselno, kimajo republikanci, žalostno in sramotno, se zgražajo rojalisti, a kot kaže, bodo zmagali prvi, ki so uspešno prepričali s prikazom astronomskih stroškov: več kot milijon evrov stane vzdrževanje vlaka na leto, vsaka kraljičina službena pot pa okoli 25.000, sicer pa je slovita družina v zadnjih letih velikokrat izkazala zaupanje tudi hitrejšim javnim železnicam. Vlak, darilo ob srebrnem jubileju, ki ga zadnja leta poganja biogorivo, je sicer edina kraljevska lastnina, ki ni niti najmanj kraljevska: oprema je, čeprav zelo kakovostna in udobna, na videz skromna in toga, pravzaprav ista že skoraj tri desetletja; leta 1977 je bilo vagonov štirinajst, od konca devetdesetih jih je največ devet. Saloni, ki jih uporabljajo Elizabeta II., princ Phillip in princ Charles ter vojvodinja Cornwallska, spominjajo na prvorazredne spalnike rednih železniških linij, vsak ima tudi skromno kopalnico in pisarniški kotiček.

A kot kaže, bo vlak podobno kakor Britannia v kratkem pridobil muzejski status: kot turistična atrakcija bo na oglede sprejemal radovedne turiste, ki bodo lahko sicer v mirujočem stanju doživeli kraljevsko popotovanje.

Deli s prijatelji