NA DRAŽBO

Coca-Cola za 60 milijonov

Objavljeno 11. oktober 2013 17.28 | Posodobljeno 11. oktober 2013 17.28 | Piše: E. B.

Warholovi deli bosta v dveh dneh morda iztržili več kot 120 milijonov dolarjev.

Andy Warhol (foto: facebook).

Na prvi pogled je videti kakor običajen reklamni plakat za kokakolo, toda znamenita črno-bela ikonična steklenica je delo pokojnega Andyja Warhola in je vredna okoli – 60 milijonov dolarjev.

Toliko namreč ocenjujejo umetnino velikana poparta dražbeniki pri Christieju, ki bodo izdelek Coca-Cola (3) iz leta 1962, velik 176 krat 137 centimetrov, 12. novembra ponudili na dražbi v New Yorku. »Amerika je začetnica neverjetne tradicije, po kateri si lahko revni potrošniki privoščijo enake stvari kakor premožni – na primer, predsednik pije kokakolo, Liz Taylor pije kokakolo in tudi vi lahko pijete kokakolo! Vsaka kokakola je enakega okusa, ne glede na to, koliko denarja imaš, vedno dobiš dobro kokakolo,« je nekoč slovito izjavil kontroverzni umetnik, potem pa izdelal kokakolo – ki si jo lahko privoščijo zgolj nesramno bogati. Coca-Cola (3) je sicer že skoraj dve desetletji v zasebni lasti družine Mugrabi (ta se hvali z največjo zbirko del velikega Warhola, v velikanskem skladišču naj bi hranili okoli 800 mojstrovin), a je redno gostovala na vseh odmevnejših razstavah – v prihodnjih tednih pa bo tako iskala še novega lastnika.

Warhol, čigar dela so lani pritegnila največ umetniških navdušencev in zbirateljev, pa bo dan pozneje pritegoval pozornost še na eni dražbi, in sicer v režiji znamenite hiše Sotheby ravno tako v velikem jabolku. V nasprotju s kokakolo se je Nesreča srebrnega avtomobila, velika kar 244 krat 396 centimetrov, iz slovite fotorealistične serije Smrt in katastrofa v javnosti v zadnjih 26 letih pokazala le enkrat, glede na veliko povpraševanje in cene drugih del iz serije (Nesreča zelenega avtomobila je leta 2007 zaslužila vrtoglavih 71 milijonov dolarjev) pa strokovnjaki ocenjujejo, da bi umetnina lahko iztržila krepko čez 60 milijonov.

Deli s prijatelji