FILMSKI FESTIVAL

Canski festival je prvič odprla režiserka

Objavljeno 16. maj 2015 13.34 | Posodobljeno 15. maj 2015 15.51 | Piše: K. C.

Filmski festival se je prvič začel s filmom, ki ga je režirala ženska – Emmanuelle Bercot.

V Cannesu se je včeraj začel 68. mednarodni filmski festival. Zadnja leta so v njem ženske dobivale vedno večjo vlogo, tokrat pa bodo še posebno počaščene. Nemogoče bo spregledati predvsem dve: švedsko igralko Ingrid Bergman, ki od 13. do 24. maja krasi letošnji uradni plakat festivala, ter 86-letno režiserko, igralko in scenaristko Agnes Varda, ki bo zadnji dan prejela častno zlato palmo za življenjsko delo in tako postala prva ženska s to prestižno nagrado.

Francoska vsestranska umetnica je žirijo navdušila z odločnostjo, s katero premika meje, žene pa jo svobodni duh, so zapisali v obrazložitvi nagrade. Njeni filmi, fotografije, in umetniške instalacije se osredotočajo na dokumentarno resničnost, feministična vprašanja in družbeno tematiko. Njeni najbolj znani filmi so Agnèsine plaže, Svet Jacquesa Demyja, Zadnji tango v Parizu in Resnica o Charlieju.

Odprtje festivala s francosko dramo v režiji Emmanuelle Bercot

Enega najbolj glamuroznih festivalov je tudi odprl film ženske ustvarjalke, kar se do zdaj še ni zgodilo. Prvi dan so si namreč obiskovalci lahko najprej ogledali francosko dramo La tête haute v režiji Emmanuelle Bercot, ki pa ne nastopa v tekmovalnem delu. Izbiro je direktor festivala Thierry Fremaux komentiral z besedami, da so ob odprtju hoteli prikazati nekaj drugačnega, vendar ganljivega in pogumnega namesto običajnega glamurja. »Letos začenjamo s filmom, ki bi zlahka bil v tekmovalnem programu – z družbenim, političnim filmom, ki pravi, da svet morda trpi, vendar moramo verjeti, da se lahko izboljša. Canski filmski festival hoče povedati isto.« Drama La tête haute namreč govori o težavnem najstniku, ki mu poskušata pomagati sodnica in socialna delavka. V tekmovalnem delu se bo za zlate in srebrne palme potegovalo 19 filmov, med katerimi pa so ženske komaj vidne, saj na nagrado lahko upata le dve in obe sta Francozinji, ki sta režirali romantično dramo, Valerie Donzelli in Maiwenn. Prva tekmuje s filmom Marguerite et Julien, druga pa z dramo Mon roi. Poleg njiju se za palmo potegujejo še trije francoski režiserji, največ možnosti pa pripisujejo Jacquesu Audiardu, ki je s Prerokom v Cannesu že prejel nagrado občinstva. Poleg njega med drugimi tekmujejo Todd Haynes s filmom Carol, v katerem igrata Cate Blanchett in Rooney Mara, Gus Van Sant, režiser filma The Sea of Trees, v katerem sta glavni vlogi odigrala Matthew McConaughey in Naomi Watts, Paolo Sorrentino se predstavlja s filmom La Giovinezza z zvezdniško igralsko zasedbo (Rachel Weisz, Michael Caine in Jane Fonda), grški režiser Yorgos Lanthimos pa se je podpisal pod znanstvenofantastično romantično komedijo The Lobster. Tudi v njej je igrala Rachel Weisz, ob njej pa je videti Colina Farrela. Salma Hayek je sprejela vlogo v italijanskem filmu Il racconto dei racconti v režiji Mattea Garroneja, Emily Blunt pa bodo obiskovalci videli v filmu Sicario režiserja Denisa Villeneuvea. Jesse Eisenberg igra v filmu norveškega režiserja Joachima Trierja Louder Than Bombs, Michael Fassbender in Marion Cotillard pa sta zaupala avstralskemu režiserju Justinu Kurzelu, ki je ustvaril filmsko upodobitev Shakespearjevega Macbetha.

Eden izmed najbolj pričakovanih filmov zunaj tekmovalnega dela bo dokumentarec o pokojni pevki Amy Winehouse z naslovom Amy, ki ga je ustvaril britanski režiser indijskih korenin Asif Kapadia in s katerim zvezdničin oče Mitch ni prav nič zadovoljen.

Tako kot prvi je tudi zadnji predvajani film na festivalu nastal pod francosko taktirko. Premiero bo doživel dokumentarec o podnebnih spremembah La Glace et la Ciel (Led in nebo) režiserja Luca Jacqueta.

Filmska kritičarka Agnès Poirier je o izboru del dejala, da hočejo na vsakem festivalu dati priložnost režiserkam in filmskim ustvarjalcem iz manj zastopanih držav, vendar je dodala: »Tisti, ki izbirajo, na koncu izberejo najmočnejše, ne glede na režiserjevo narodnost, jezik ali spol.«

Na festivalu pa si bo mogoče ogledati tudi filme slovenske produkcije: celovečerca Idila Tomaža Gorkiča in Šiška Deluxe Jana Cvitkoviča ter kratke filme.

Deli s prijatelji