OSKARJI

Bollywood tudi v Španiji

Objavljeno 26. junij 2016 16.36 | Posodobljeno 26. junij 2016 16.36 | Piše: S. I.

Število indijskih turistov v Španiji se povečuje iz leta v leto, medtem ko se čedalje več Indijcev odpravlja na potovanja v tujino.

Slovito obmetavanje s paradižniki se je znašlo tudi v bollywoodski uspešnici.

Španija vabi indijske filmarje, naj pridejo snemat k njim. Nekaj podobnega se je v Sloveniji dogajalo že pred leti, odtlej pa je našo državo obiskalo že več indijskih filmskih ekip. Španija se je zadeve lotila z obema rokama, saj Madrid ta konec tedna gosti celo bollywoodske oskarje oziroma podelitev mednarodnih nagrad indijske filmske akademije. Z vidika globalnega turizma je Španija tretja najbolj obiskana država na svetu, zdaj pa si želi še razširiti spekter od tradicionalnih severnoevropskih turistov, ki predstavljajo večino obiskovalcev, na (malce premožnejše) prebivalce druge najštevilnejše države na svetu.

Filmska promocija Španije

Podelitve bollywoodskih oskarjev v Madridu se udeležuje tudi postaven indijski igralec Hrithik Roshan, ki je v Španiji leta 2011 snemal film Zindagi na Milegi Dobara (Ne boš imel še enega življenja), ki so ga posneli s tesnem sodelovanju s špansko agencijo za promocijo turizma Turespaña. Film govori o treh prijateljih, ki se pred poroko odpravijo na popotovanje po Španiji, kjer si ogledajo tako festival La Tomatina v Buñolu, prizorišče množičnega obmetavanja s paradižniki, kot tek pred biki v Pamploni. V filmu so tudi prizori iz Barcelone, Seville in Coste Brave, šlo pa je za prvo indijsko produkcijo, ki je bila v takšnem obsegu snema-

na v Španiji, hkrati pa je bil to najdobičkonosnejši bollywoodski film leta.

Naslednje leto je Španijo obiskalo 60.444 indijskih turistov, kar je dvakrat več kot prejšnje leto, lani pa jih je bilo že 85.000. Lonely Planet je leta 2013 izdal vodnik po Španiji, namenjen prav indijskim turistom, turistične agencije pa še vedno oglašujejo lokacije, ki so bile prikazane v Zindagiju. Tudi indijski veleposlanik v Španiji Vikram Misri pravi, da je ta film odgovoren, da je Španija postala zaželena turistična destinacija med Indijci.

Turespaña je indijskim filmarjem le pomagala poiskati primerna prizorišča za snemanje, jim uredila potrebne papirje in zagotovila ugodne cene namestitve in prevoza, neposredno pa finančno ni pomagala. No, v zameno za usluge so indijski filmarji privolili, da bodo pred začetkom filma predvajali kratko oglasno sporočilo, ki ga je režiral znani španski režiser Julio Medem.

Uradno sodelovanje

Indija in Španija sta že naslednje leto sklenili uradni dogovor o sodelovanju na področju filma. Odtlej so indijski filmarji v Španiji posneli še pet ali šest filmov; v komediji Dil Dhadakne Do, ki spremlja indijsko družino med križarjenjem po Sredozemlju, je nastopil tudi bollywoodski zvezdnik Anil Kapoor, na Zahodu najbolj znan kot voditelj kviza v svetovni uspešnici Dannyja Boyla Revni milijonar.

Turizem je ključnega pomena za špansko gospodarstvo, saj predstavlja enajst odstotkov bruto domačega proizvoda in zagotavlja vsako deveto delovno mesto. Po napovedih Svetovne turistične organizacije naj bi Indija do leta 2020 postala azijska turistična »izvozna« velesila, saj naj bi tujino obiskalo 50 milijonov Indijcev na leto; še leta 2014 jih je to storilo »samo« 18 milijonov.

Deli s prijatelji