SLOVO

Umrl je mojster flamenka

Objavljeno 23. november 2014 18.00 | Posodobljeno 23. november 2014 18.00 | Piše: A. G.

Manitas de Plata je bil mojster tradicije ob Pacu de Lucii in Diegu Reinhardtu.

Francoski kitarist Manitas de Plata je bil tudi velika legenda španske glasbe. Dolgoletni osebni prijatelj Brigitte Bardot je s svojimi vragolijami in bravurozno tehniko igranja kitare očaral, osupnil in navdušil mnoge. Karizmatični samouk je igral skoraj do smrti, ta ga je pred dnevi pri 93 letih ujela v krogu številne družine na domu za starejše blizu francoskega Montpelliera. Kitaro je igral že z devetimi leti, branja not se ni naučil, kot mladenič je nastopal na terasah kavarn in barov Azurne obale. Tam ga je slišal pisec in mislec Jean Cocteau, ga povabil v Pariz, ameriški producenti pa so ga zvabili v New York, kjer je doživel izjemen uspeh, a se mu je kmalu stožilo po Provansi. Tam so ga klicali kralj flamenka, ognjevitega španskega plesa, ki ima korenine tudi v arabski tradiciji.

Manitas de Plata, kar v španščini pomeni srebrna ročica, je ob Pacu de Lucii in Diegu Reinhardtu spadal med najbolj prepoznavne mojstre tradicije, ki si je s plesom in kitaro utrla pot po svetu, že dolgo je popularna tudi pri nas. Flamenko je namreč filozofija in način življenja. Ricardo Baliardo, to je bilo njegovo pravo ime, se je avgusta 1921 rodil v prikolici v pristanišču Sete. Njegov glasbeni talent so odkrili v Saintes-Maries-de-la-Meru v pokrajini Camargue, do svetovne slave sta mu pomagala dva velika španska slikarja, Salvador Dali in Pablo Picasso, ki sta ustvarjala tudi ob njegovi glasbi. Najraje je igral s svojo bratovščino gitans, posnel je okoli 80 plošč, za današnje razumevanje je nujen še podatek, da je po petih celinah prodal najmanj 93 milijonov albumov v različnih zasedbah. Pred polnimi koncertnimi dvoranami po svetu je rad nastopal z nečakom Josejem Reyesom, pevcem flamenka iz Nice. Flamenko je izraz nebrzdane življenjske sle, ki pa zahteva veliko discipline.

Pridružili so se mu sinovi, zeti in drugo sorodstvo ter se združili v romski ansambel Los Bailardos, ki neguje specifični stil flamenka in se povezuje z latinskoameriškim ritmom rumbe. Manitas je postal vzornik mnogo glasbenikom, mednje vsekakor spadajo tudi sloviti Gipsy Kings

Deli s prijatelji