V naših narodno-zabavnih ansamblih je vse več šolanih, profesionalnih glasbenikov, kar se pozna tudi pri kakovosti glasbe v zadnjih letih. Navadno so ravno pevci in pevke tisti, ki dajo zasedbi piko na i, poleg tega pa jih zaradi njih prepoznavajo tudi oboževalci. To je tudi razlog, da ansambli še posebno skrbno izbirajo prav pevce in pevke, ki jih odlikujejo šolani glasovi. Kar nekaj znanih obrazov v zadnjem času videvamo tudi na opernih odrih. Aleksandra Križan, Tina Debevec, Klemen Torkar, Mojca Bitenc in Tina Drole so le nekatera imena, ki so se posvetila študiju opere. A na polke in valčke niso pozabila.
Aleksandra pri Sašu Avseniku
Tine Drole se mnogi spomnijo po odličnem jodlanju, s katerim se ji je uspelo prebiti v finale šova Slovenija ima talent. Trenutno študira klasično petje na univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju, še nedavno pa je sodelovala s Slovenskimi muzikanti. »Čeprav sem bila z njimi zelo kratek čas, je bila to zame zanimiva izkušnja, a žal mi vseh obveznosti ni uspelo uskladiti, zato smo se poslovili. Ko se nečemu predaš s srcem, kot sem se sama opernemu petju, žal ne ostane časa še za kaj drugega,« pravi simpatična Tina in prizna, da občasno prijateljem še vedno tudi kakšno zajodla.
Na študij opere v tujino se je podala tudi Sandra Križan, ki je kar nekaj let pela v Ansamblu Saša Avsenika. »Letos študij v Stadttheatru v Celovcu že končujem, čaka me le še diploma. Trenutno sodelujem pri dveh operah, a upam, da bom dobila še kakšno vlogo. Res pa je, da narodno-zabavne glasbe nisem dala povsem na stranski tir. Z veseljem še kdaj zapojem, sploh s tako dobrimi glasbeniki, kakršni so Okrogli muzikanti, s katerimi bom ravno to sredo spet prepevala na koncertu v Laškem,« pravi Aleksandra. To pa ni njihov edini skupni koncert, saj so nastopili že na dveh, in sicer na Dolenjskem in Gorenjskem.
Skupaj na opernem odru
Kar trije – Mojca Bitenc, ki je nekoč pela pri Mitja kvintetu, zdaj pa pri Gašperjih, Klemen Torkar, nekoč član ansambla Storžič, in Tina Debevec, pevka Hišnega ansambla Avsenik – pa trenutno nastopajo v operi Nikogaršnja hči (La Cecchina). Mojca kljub študiju na glasbeni akademiji v Ljubljani še vedno poje tudi z Gašperji, tako da se narodno-zabavni glasbi ni odrekla, čeprav so prav njej zaupali glavno vlogo Cecchine v operi in čeprav študira še medicino.
Sopranistki Tini Debevec pa se je lani, kot pravi sama, uresničila dolgoletna želja. S Hišnim ansamblom Avsenik, pri katerem poje, je namreč posnela dolgo pričakovano ploščo z naslovom Najsrečnejši dan, na kateri sta čudovita valčka Tonija Iskre, v katerih se predstavlja kot solistka. »Ponosna sem, da sodelujem in ustvarjam z legendami narodno-zabavne glasbe in glasbeno šolo Avsenik,« pravi trenutno še študentka tretjega letnika opernega petja na akademiji za glasbo v Ljubljani, ki je v vlogi sobarice Sandrine prav tako debitirala v operi La Cecchina. Zadnje leto sodeluje tudi z odličnim harmonikarjem Izidorjem Kokovnikom, s katerim izvajata večinoma klasične skladbe, a tudi slovenske popevke, zimzelene melodije in pop opere. Seveda omenjeni še zdaleč niso edini operni pevci, ki so znani tudi v narodno-zabavni glasbi. Omenili smo le mlajše, ki sodelujejo z najbolj znanimi ansambli. Eden bolj znanih opernih pevcev starejše generacije pa je Rudi Šantl, nekdanji član Štajerskih sedem, ki se že več kot desetletje posveča samostojni karieri.