MNENJE

Novi talenti, še več oglasov

Objavljeno 25. marec 2012 13.40 | Posodobljeno 25. marec 2012 13.38 | Piše: Teja Roglič

Pregled po oddaji X Factor.

Upamo si staviti, da ju niso izbrali zaradi petja, temveč zaradi šova.

Preteklo nedeljo smo dočakali prvo oddajo slovenskega X Factorja, in če pred tem ne bi videli dveh sezon oddaje Slovenija ima talent in oddaj Misija Evrovizija, bi verjetno rekli: super, zanimivo, nekaj novega. A smo jih videli, in ker X Factor precej bolj kakor na Misijo spominja na Talente, lahko hitro prepoznamo prijeme Popovih ustvarjalcev. Na primer: čeprav dajejo vtis, da je dogajanje prikazano kronološko, je, kako pripravno, najboljši tekmovalec vedno na vrsti zadnji, ko je žirija že skoraj malo obupana. Kandidatom pa so znova tudi dodelili vloge: kot smo v prejšnji številki Vikenda malce  zafrkljivo pisali o tem, kako v tovrstnih šovih tekmovalce razdelijo na clingers, blingers in mingers, torej socialce, napihnjence in karikature, smo, glej ga, zlomka, predstavnike vseh treh skupin našli tudi v nedeljski oddaji. Fant z zgodbo o bolezni in očetovem samomoru se zgolj zaradi petja gotovo ne bi uvrstil naprej, mladenič, ki ni mogel dojeti, kako to, da žirija v njegovih dalmatinskih pesmih ni prepoznala x-faktorja, sodi med napihnjence, prijateljici iz Gorenjske, ki sta tekmovali, katera poje slabše, pa so izbrali le zato, da sta karikaturi. In na prvih izborih pred avdicijami jima verjetno niso povedali, kako slabo pojeta, drugače ne bi prišli s tako samozavestnim nastopom. Hja, vse za šov! Je pa lepo, da v to ustvarjanje šova tokrat ne sodijo tekmovalci, ki bi jedli steklo ali kvačkali.

POP TV se je podobno kot pri drugih resničnostnih šovih znova izkazal z montažo, kadriranjem in izborom glasbene podlage. A X Factor vendarle ima eno posebnost: še nikoli nismo v nobeni oddaji gledali toliko oglasov, poleg dolgih oglasnih blokov se namreč oglasi pojavljajo na ekranu med oddajo, žirija in tekmovalci veselo srkajo le eno vrsto pijače, konec prve oddaje z avtomobiloma v škatli in ponudbo spletnih storitev pa je bil tako ali tako en sam velik oglas.

Kaj pa voditelja in žirija? Vid Valič in Peter Poles sta tokrat v drugem planu, kar je pri X Factorju tako ali tako v navadi, žirija pa je presenetila. Pričakovali smo strogost, zapetost, morda tudi kanček sitnobe, in dobili žirijo, ki je morda celo najboljša doslej. Brez neokusnih pripomb, ki jih poznamo iz oddaje Slovenija ima talent, in nenehnih nesmiselnih pohval, ki smo jih lahko spremljali v Misiji. In sklep? Seveda bo X Factor imel gledalce, celo veliko ... Toda ali bodo videli kaj zares novega? Skoraj gotovo ne.

Deli s prijatelji