KONCERTNO

Najdaljše noge bluesa na mariborskem Lentu

Objavljeno 14. julij 2015 15.39 | Posodobljeno 14. julij 2015 15.39 | Piše: Andrej Predin

Ana Popović je dokazala, da lahko kitara ječi tudi v ženskih rokah.

Bilbi je Mestni park zapeljala k plesu. Foto: Andrej Predin

Zadnji dan Festivala Lent je postregel z blues atrakcijo, ko je pred občinstvo Večerovega odra stopila izjemna Ana Popović. Nedvomno najdaljše noge blues kitare so navdušile s posrečeno mešanico soula, bluesa in rocka ter odrskim koketiranjem. Glasbenica srbskega rodu je bluesu nadela visoke pete, hkrati pa ohranila ves mojo, kot radi imenujemo naboj te glasbene zvrsti.

Ni skrivnost, da je bil blues od nekdaj predvsem v domeni moških. V generaciji pionirjev, ki se s smrtjo B. B. Kinga in Johnnyja Winterja vztrajno poslavlja, ženskih izvajalk malone ni bilo, razen denimo Sister Rosetta Tharpe. Tudi v drugem valu, katerega predstavnik je na primer Buddy Guy, so bile ženske za kitaro še zelo redke, a jih je bilo več, na primer Bonnie Raitt in Ellen McIlwaine. Generacija Sue Foley pa je že začela postavljati ženske izvajalke ob bok moškemu blues kolektivu – trenutni cvetober se običajno zbere na Claptonovem festivalu Crossroads Guitar. Tam sta v zadnji izvedbi v pretežno testosteronski družbi nastopili Sheryl Crow in očarljiva Susan Tedeschi. No, Ana Popović je od obeh mlajša in bistveno bolj energična. Lahko bi celo trdili, da nam je pisana na kožo, saj se njena glasba prepleta z rockom, ki ga gojimo v naših logih. To je bilo videti že ob njenem prihodu na oder, ko se je občinstvo začelo topiti pod njenimi prsti. Njen prisrčni pristop in naravno obvladovanje odra sta le še podkrepila navdušenje obiskovalcev.

Sicer pa je Maribor v zadnjih dneh doživel pravo eksplozijo dobre glasbe. Tako je v četrtek nastopil izjemni Bill Frisell in navdušil z interpretacijo različnih zimzelenih melodij od bonanze do little surfer gril. Na oder je stopil z izjemno uigrano in dinamično skupino, še posebno nas je navdušil pedal steel, ki je Frisellovi pojoči kitari dopustil dovolj prostora za preigravanje s temami in iskanje novih duhovitih repeticij. Prizorišče koncerta je bilo skoraj do vrha polno, čeprav je deževalo. V petek je na istem prizorišču nastopil še en mojster kitare, Al Di Meola, ki ga večina najbolje pozna po koncertu Friday Night in San Francisco in skladbi Mediterranean Sundance, ki jo odigra s Pacom De Lucio in Johnom McLaughlinom. Seveda pa smo lahko izbirali tudi med nastopi vrhunskih domačih glasbenikov. Če se še malce zadržimo pri bluesu, bi veljalo izpostaviti nastop skupine Hamo & Tribute 2 Love, ki se je na Jurčkovem odru predstavila v akustični izvedbi. V petek pa je Mestni park dodobra napolnila enkratna Bilbi, ki je domačemu občinstvu predstavila aktualni album Toskana, niso pa manjkale niti uspešnice z njenega prvenca, kot je nalezljiva Hvala za vijolice. Navdušila nas je tudi Ana Bezjak s svojim triom in še bi lahko naštevali. Na vsak način si želimo še več tovrstnih glasbenih izkušenj.

 

Deli s prijatelji