KONCERT

Katjina glasba se spogleduje s poezijo

Objavljeno 25. marec 2013 15.34 | Posodobljeno 25. marec 2013 15.35 | Piše: Andrej Predin

Glasba črpa iz klubske kulture, jazza, hip hopa, spoken worda in urbanih beatov.

Katja Šulc premika mejnike (foto: Peter Giodani).

Oktobra 2010 so se z izidom skladbe I Love You You Scream prenehala ugibanja, ali je pevka, voditeljica in tekstopiska Katja Šulc opustila glasbeno kariero, potem ko je opozorila nase s prvencem Mila (2008.). Postalo je očitno, da je v ustvarjalnem naletu in utrjevanju prepoznavnega sloga, ki ga je še dodatno podčrtala z objavo odličnega spremljevalnega videospota Mihe Knifica. I Love You You Scream je že ob izidu presegel domačo glasbeno in videoprodukcijo ter še danes nima prave konkurence. To je bil glasbeno-vizualni izdelek iz električne vtičnice s prepoznavnimi obrisi urbanega in sodobnega, s spogledljivo poetiko z domiselnimi besednimi igrami ter interpretativno bogatim, ritmično in izvedbeno zahtevnim vokalom. Skladba There Will Be Boys, ki je izšla slabi dve leti pozneje, prav tako v tandemu s Knificem, je nadaljevala zgodbo, ki nas bo prihajajočo sredo, 27. marca, popeljala na promocijski koncert ob izidu Katjinega novega albuma Twisted Delight, ki bo izšel pri Glasbeni zadrugi Celinka.

Na albumu 10 skladb

Na albumu, ki ga bomo na promocijskem koncertu dobili z nakupom vstopnice, je deset skladb, ki sledijo Katjinemu spogledovanju poezije in glasbe ter seveda produkcijski taktirki producenta, soavtorja glasbe in pionirja slovenske bas kulture Pirera. »Prvi obrisi plošče so začeli nastajati pred dobrima dvema letoma, ko je izšel singel I Love You You Scream, takrat je nekako vse skupaj postalo bolj zares. Prej sva se s Pierom bolj kreativno igrala, preizkušala, kaj se v spoju naju obeh dogaja. Povezal naju je DJ Zeds, ki me je kot vokalistko povabil k sodelovanju na kompilaciji Sladica. Komad sem posnela s Pierom, in obema je zadogajalo, tako da sva nadaljevala prepošiljanje instrumentalnih podlag, doma narejenih demov. Če pa se vrnem čisto na začetek, so bila najprej besedila, ki so začela nastajati na newyorških pesniških delavnicah med mojim študijem na akademiji New School,« nam je zaupala Katja. »Trobentač Igor Matković je v zgodbo prišel pozneje, tudi zaradi njegovega navdušenja za raziskovanje in igranje z raznoraznimi digitalnimi zvočnimi igračkami. Dobro smo se ujeli v vseh pogledih.«

Glasbeno-vizualni izdelek

Twisted Delight je enovit glasbeno-vizualni izdelek, ki bi ga slogovno in izvedbeno težko primerjali s katero koli drugo izdajo slovenskega avtorja ali zasedbe. Čeprav obstaja vrsta navidezno sorodnih glasbenih izdelkov, še noben ni bil tako uravnan na troosi izvedbe, avtorske izvirnosti in vizualizacije – za podobo albuma je poskrbela ekipa vrhunskih kreativcev: Peter Movrin s stajlingom, olgafacesrok z nakitom, Peter Giodani s fotografijo in Rok Marinšek z oblikovanjem ovitka. Katjo smo vprašali, zakaj je albumu odmerila tako močan vizualni moment. »Razmišljam konceptualno, sporočilo prihaja iz vseh elementov projekta. Vizualni svet ima močno govorico, čeprav je glasba po mojem najbolj neposredna, toliko močneje pa je, če se vse ujame.« Močan urban in klubski moment Katjinega novega albuma je nekoliko presenetil del občinstva, ki ga je pritegnila s prvencem in ki je pričakoval, da bo zavila v vode klasičnega jazza. »Moja glasba je preplet analognega z digitalnim, je eklektični spoj več žanrov, navihuje se v klubski kulturi, hkrati črpa iz jazza, hip hopa, spoken worda in različnih derivatov urbanih beatov. Tudi moji prvi koraki so bili eklektični, sploh pa je jazz en tak širok pojem, ki ga težko daš v en predal,« je sklenila Katja.

Deli s prijatelji