USPEH

Harmonikarski kolajni
 Stropniku in Kuharju

Objavljeno 26. julij 2013 17.52 | Posodobljeno 25. julij 2013 23.34 | Piše: Drago Vovk

Na EP v igranju na diatonično harmoniko ob Gostenčniku še dva naša junaka.

Srebrni Gregor Kuhar.

Pisali smo že, da je v italijanskem kraju Attimis na začetku tega meseca v parku Villa Conti potekalo 19. evropsko prvenstvo v igranju na diatonično harmoniko, in predstavili osrednjega zmagovalca tekmovanja, našega Marka Gostenčnika, ki je tekmoval v skupini do 18 let. Tekmovanje je sicer potekalo v štirih starostnih skupinah. A še dva naša harmonikarja sta se imenitno odrezala; v skupini nad 18 let je s harmoniko tekmovalo 15 godcev, pet se jih je uvrstilo v sklepni del tekmovanja, tam pa sta se izkazala varovanca Glasbene šole Goter: Žiga Stropnik iz Velenja je zmagal, Gregor Kuhar z Raven na Koroškem pa je bil drugi.

V Sloveniji in sosednjih deželah je precej šol igranja na diatonično harmoniko in nekatere zagovarjajo takšna tekmovanja, druge ne. »Pri nas menimo, da so tekmovanja zelo priporočljiva, saj na učenca delujejo ustvarjalno v smislu večje spodbude pri poznejšem delu in tudi pri izgubi treme, ki je seveda prisotna pri igranjih pred občinstvom. Obstajajo tudi šole, ki učencev niso sposobne pripraviti za večja tekmovanja, kot so svetovno ali evropsko prvenstvo ali Zlata harmonika Ljubečne, ki je slovensko državno prvenstvo in ki bo letos na sporedu že 33. In potem je najlažje reči, da so tekmovanja brez veze, in zadeva je rešena,« pravi priznani harmonikar Robert Goter, vodja ene izmed naših šol igranja na diatonično harmoniko. Hkrati opozarja: »V Sloveniji je veliko prostitucije na področju poučevanja igranja na diatonično harmoniko. Veliko je dela na črno, še večja težava pa so neustrezno podkovani učitelji, ki samo z nekaj osnovnega znanja ali, še huje, z neustreznim rastejo kot gobe po dežju. Gledajo samo na hitri zaslužek, ne na kakovost, zato se marsikdo nauči igrati narobe, v smislu igranja nepravilnih prijemov in nepravilnega basiranja, toni in akordi odstopajo od izvirnega avtorskega dela, in kar je še najslabše od vsega, učenec se neredko nauči tudi nepravilnega prstnega sistema. Pravilen prstni sistem je kot temelj pri hiši: če je od samega začetka grajen pravilno, bo dobra osnova za pravilno igranje tudi naprej.«

V Glasbeni šoli Goter so na učenca zelo ponosni in jima ob tej priložnosti iskreno čestitajo. Žiga in Gregor sta tudi člana orkestra Goter, s katerim veliko nastopajo doma in v tujini.

Deli s prijatelji