GROŽNJA

Brexit bo udaril tudi glasbeno industrijo

Objavljeno 26. september 2016 09.00 | Posodobljeno 26. september 2016 09.00 | Piše: Andrej Predin

Britanska glasbena industrija opozarja na grožnje, ki jih prinaša izhod iz EU.

Coldplay s svojim pocukranim popom osvaja Evropo. Foto: Press Release

Po nesrečnem referendumu za izstop Velike Britanije iz Evropske unije so se napovedi nasprotnikov odhoda začele kazati za resnične, obljube zagovornikov pa za lažne. Med velikimi poparjenci te odločitve je britanska glasbena industrija, ki ji grozijo strašanski birokratski zapleti in velika finančna izguba. Ne nazadnje je po brexitu funt izgubil desetino svoje vrednosti, napovedi pa niso posebno optimistične. Zaradi tega so predstavniki glasbene industrije politikom poslali prošnjo in opozorila, naj med pogajanji o odhodu zaščitijo status, ki ga ima Velika Britanija kot ena največjih svetovnih izvoznikov glasbe.

Milijarde iz glasbenega turizma

Podatki kažejo, da je bilo leto 2015 za njih zelo dobro, iz tega naslova se je tudi v državno blagajno steklo veliko denarja. Izvoz glasbe se je lani povečal za 3,4 odstotka, na 2,5 milijarde evrov, od leta 2012 se je povečal za kar 11 odstotkov (to vključuje prodajo glasbe in vstopnic za glasbene dogodke v Veliki Britaniji). Zgovorno je dejstvo, da je bilo med 10 najbolje prodajanimi glasbeniki lani ker pet predstavnikov iz Velike Britanije – Adele, Ed Sheeran, One Direction, Coldplay in Sam Smith. Predstavnik podjetja UK Music Jo Dipple je dodal, da so bistveno bolj uspešni kot druge britanske industrijske panoge, še posebno kar se tiče globalnega uspeha. Navedel je primer, da umetniki, kot je Skepta, po prodaji vstopnic v Severni Ameriki premagujejo domače izvajalce. Po odhodu Velike Britanije iz EU in s schengenskega območja se bodo morali glasbeniki ukvarjati z birokratskimi zapleti, možne bodo uvedbe vizuma, ki jim bo preprečil skokovito izvajanje turnej, številni se preprosto vračajo domov po koncertih v tujini. Pričakujejo zaplete s popisovanjem glasbene opreme in podobno. V zadnjih letih je na Otoku vedno več odmevnih glasbenih festivalov, ki privabljajo številne ljubitelje glasbe iz Evrope. »Grozi udarec tako imenovanemu glasbenemu turizmu, ki je leta 2014 v državno blagajno prinesel 3,6 milijarde evrov. V zadnjih štirih letih se je število tujih obiskovalcev povečalo za 39 odstotkov,« je razkril vodja Združenja neodvisnih festivalov Paul Reed. Britanska glasba tvori kar četrtino celotnega evropskega glasbenega trga.

Prodaja 
zgoščenk pada

Zatorej ne preseneča, da obstaja velik nemir glede prihodnosti. »Velika Britanija mora utrditi svoj položaj v svetovni glasbeni industriji po brexitu,« poudarja Jo Dipple. »Naš izvozni profil je osupljiv, glasba, podobno kot šport, širi prepoznavnost naše države v svetu. Cilj podjetja UK Music je, da sodelujemo z vlado in si zagotovimo razmere, ki so tako dobre kot glasba, ki jo proizvajamo.« Leta 2015 se je v Britaniji v glasbeni industriji zaposlilo dodatnih 119.020 oseb, kar je 1,4 odstotka več kot leto poprej. »Neverjeten uspeh umetnikov, kot sta Coldplay ali Adele, je v naše gospodarstvo prinesel milijarde,« je povedala sekretarka na ministrstvu za kulturo Karen Bradley. »Ta uspeh želimo obdržati in ga nadgrajevati. Vlada tesno sodeluje z industrijo, da bi tem umetnikom olajšali poslovanje, in investira v glasbeno izobraževanje, da bi vzgojili naslednjo generacijo uspešnih britanskih glasbenikov, ki bi jih radi poslali v svet.« Dodala je, da glasba presega izključno ekonomske okvire, saj skoznjo ljudje spoznavajo britansko kulturo, doma pa zabava na milijone ljudi.

Seveda imajo tudi na Otoku težave zaradi padanja prodaje zgoščenk, ta se je lani ponovno skrčila za štiri odstotke, prav tako se je zmanjšal dobiček s koncertov, prodaja vinilnih plošč pa je že tretje leto zapored zrasla za 60 odstotkov. Zelo se je povečala industrija pretakanja glasbe, podjetja, kot so Apple Music, Spotify in Tidal, so s 194 milijard leta 2014, lani zaslužile že 290 milijard funtov. Prav urejanje avtorskih pravic pri pretakanju glasbe je velik izziv za prihodnost. Omeniti velja, da so Britanci mojstri črpanja evropskih sredstev, še posebno na področju filma, tudi njihovim knjižnim založbam se je uspelo utrditi v zavetju EU. Doslej britanska kulturna okupacija Evrope ni bila tako očitna, šele z brexitom se je izostrilo, kako močna je njihova prisotnost, še posebno na področju cenenega popa in rocka. Če se skrbi Britancev uresničijo, lahko pričakujemo spremembo programov radijskih in televizijskih postaj, ponudile se bodo priložnosti drugim izvajalcem, kar je več kot dobrodošlo. Ne nazadnje se velja vprašati, kdaj smo nazadnje poslušali glasbenike iz Nemčije, Rusije ali Poljske. A. P. Coldplay s svojim pocukranim popom osvaja Evropo. Adele je tipičen produkt glasbene industrije. Festivale, kot so Glastonbury, obiskuje čedalje več gostov iz tujine. Rock upokojenci promovirajo pofl generacijo – na odru z Edom Sheeranom. Citat Poudarek

Deli s prijatelji