Če bi morali tujcu našteti glasbene kolektive, ki jih pri nas preprosto mora doživeti, bi zagotovo omenili tudi Brencl bando iz Bistrice ob Sotli, in to še preden bi nam zmanjkalo prstov na rokah. Pred leti so nas navdušili s prvencem Zemljin ples, ki je združeval 14 skladb, izdali so jih v samozaložbi. Avtor večine skladb in vodja skupine je Andrej Boštjančič - Ruda, ki si je vzel čas in z nami spregovoril o njihovi aktualni izdaji Brencl banda Live/v živo, ki je izšla konec lanskega leta. Da bodo Andrej, Klemen Bračko, Matija Krivec in Rok Šinkovec nekoč izdali ploščo z živo glasbo, je bilo malone za pričakovati. Ne nazadnje je ena izmed poglavitnih odlik zasedbe prav izvedbena in interpretativna moč, so odlični inštrumentalisti in avtorji, ki s svojim ljudsko-avtorskim hibridom v velikem loku presegajo priložnostne oportuniste, ki se ljudskega lotevajo, ker se tam pač da nakrampati še nekaj denarja.
Malo večja dnevna soba
Aktualni album je bil posnet v ljubljanskem Salonu za eno glasbo, kjer zvočno in slikovno snemajo vse koncerte, tako da lahko nastopajočim ponudijo videoposnetke za splet. Približno pred letom dni je tam nastopila Brencl banda, ki je v tistem obdobju že vadila skladbe za tretjo studijsko ploščo. Štiri mesece po koncertu je Andrej znova poslušal posnetke in bil nad njimi navdušen: »Takrat sem vedel, da moramo koncert nujno izdati, ker bi bila prevelika škoda za muziko, da bi ostala pozabljena na nekem disku.«
Seveda so fantje svojo izvedbeno moč urili na številnih koncertih, zgolj v zadnjih dveh letih so jih imeli več kot 100.
»Ampak tega se zavedam zdaj, takrat nismo vedeli, da smo posneli ploščo. Salon za eno glasbo, ki je v mansardi na Rimski 2, je malo večja dnevna soba. Ko smo igrali koncert, smo se počutili precej utesnjeno. Ker je bila gneča, in smo zato verjetno igrali malce bolj zadržano kot običajno, je bila izvedba res dobra, tehtna, ne vem, kako se naj izrazim. Ajd, čudovita, če sem lahko malce neskromen. Bili smo pač zelo pozorni na to, kar smo počeli. Snemalo se je na dva mikrofona, tako da smo se vseskozi premikali, tisti vokal ali pa inštrument, ki mora biti v zvočni sliki v ospredju, se je premaknil bliže k mikrofonoma, da je celoten zvok na posnetkih deloval. Poleg uigranosti in koncentracije smo pač imeli nekaj sreče, ki jo vsak glasbenik potrebuje, da se vse lepo izteče. In seveda dobrega tonskega mojstra, kot je v tem primeru, na našo veliko srečo, zelo dobro podkovan strokovnjak Janez Križaj, ki je glavna gonilna sila sobotnih koncertov v Salonu za eno glasbo.«
Če je občinstvo blizu, ni blefiranja
Brencl banda je na koncertu odigrala in posnela 21 skladb, kar je za zgoščenko preveč glasbe, zato so jih morali nekaj črtati. »To pa je precej zoprno, ker je koncert res lepo tekel in tudi, ko mi sredi pesmi poči struna na kitari, to med poslušanjem posnetkov ni bilo moteče. Tako da je konkretno ta pesem izpadla prva in potem še tri. Celoten koncert je izdan na Band Campu kot elektronska različica.« Prav naveza Brencl banda in Janez Križaj se je izkazala za nadvse uspešno, zato nas ne bi presenetilo, če bodo svoje moči združili še v prihodnje. »Soba nima odra, luči niso močne, ljudje so bili čisto pred nami, ob nas. Vse to nastopajočega precej razgali. V prostor benda so vpleteni poslušalci in energija steče drugače kot pa takrat, ko so razmere ravno obratne. Ne govorim, da je v tem kaj slabega, ampak o tem, da je v takem primeru težje biti frajer in ta glavni najboljši. Čim je publika tako neposredno blizu, je konec blefiranja, ker so dejansko v tvojem energetskem območju in se vse prej začuti. Ko smo neposredno po koncertu stopili v sosednjo sobo, sem takoj delil občutke z bendom. Rekel sem, da nam ta trenutek ne more biti jasno, kako dobro smo igrali, ker smo bili preveč 'tam'. Po letih intenzivnega ukvarjanja z glasbo, kot sta pisanje pesmi in igranje na koncertih, se razvije čut, ki ti, ne glede na to, kako se trenutno počutiš, pove, kakšna je bila izvedba, oziroma dobiš sposobnost, da se postaviš na distanco in vidiš, koliko je ura. To, kar se čuti na posnetkih, je pa spet druga zgodba. Vzdušje se na posnetkih čuti prijetno. V zvokovnem in energetskem smislu smo dali vse od sebe in publika ni zaznala naše stiske, tako da smo jo lepo vodili skozi koncert in so se odzivali fantastično. To je publika, ki res zna poslušati in ima odnos do izvajalca. Vse to se seveda na posnetkih čuti. Če bi igrali pred prazno sobo, si sploh ne upam pomisliti, kako bi zvenel koncert.«
Brencl banda bo spet v koncertirala to nedeljo v ljubljanskem baru Prulček.