HARUN IN MORJE ZGODB

V Kranju uprizoritev romana, ki odpira vprašanje smisla in (ne)koristnosti umetnosti

V Prešernovem gledališču Kranj premiera prve slovenske uprizoritve romana Salmana Rushdieja Harun in morje zgodb v režiji Ivane Djilas.
Fotografija: Ekipa predstave Harun in morje zgodb: Željko Božič, Dominik Vodopivec, Živa Selan, Blaž Setnikar, Darja Reichman, Borut Veselko, Aljoša Ternovšek, Vesna Pernarčič, Ivana Djilas FOTO: mediaspeed.net
Odpri galerijo
Ekipa predstave Harun in morje zgodb: Željko Božič, Dominik Vodopivec, Živa Selan, Blaž Setnikar, Darja Reichman, Borut Veselko, Aljoša Ternovšek, Vesna Pernarčič, Ivana Djilas FOTO: mediaspeed.net

Roman je Salman Rushdie napisal za svojega sina, od katerega je bil v času pisanja ločen zaradi varnosti. V svojih postavitvah »pravljic za odrasle«, kamor Harun gotovo spada, Ivana Djilas vedno znova naslavlja kar najširšo publiko – od otrok do njihovih staršev.

Med obiskovalci sta bili tudi Tatjana Doma, dramaturginja SLG Celje, in Maša Kagao Knez, koreografinja. FOTO: mediaspeed.net
Med obiskovalci sta bili tudi Tatjana Doma, dramaturginja SLG Celje, in Maša Kagao Knez, koreografinja. FOTO: mediaspeed.net
Režiserka Ivana Djilas z moderatorjem Juretom Longyko FOTO: mediaspeed.net
Režiserka Ivana Djilas z moderatorjem Juretom Longyko FOTO: mediaspeed.net

Ivana je o svoji ljubezni do pravljic zapisala naslednje: »V sodobnem svetu se človek zelo hitro lahko izgubi. Zelo hitro se znajde v situaciji, da teče kot hrček na kolesu in se sploh več ne zaveda, zakaj to počne. Gledališče ima še vedno privilegij, da je prostor miru. Čas brez hitrih informacij. Čas, da počasi razmišljamo o eni stvari. O temeljnih stvareh. O velikih vprašanjih. In pravljice so prav to – razmislek o tem, kaj je na začetku in kaj na koncu.«

Režiser Sebastijan Horvat si je predstavo ogledal v družbi hčera, Ronje in Nane Ame. FOTO: mediaspeed.net
Režiser Sebastijan Horvat si je predstavo ogledal v družbi hčera, Ronje in Nane Ame. FOTO: mediaspeed.net

Roman, ki odpira vprašanje smisla

Dodaja, da roman Harun in morje zgodb odpira vprašanje smisla in (ne)koristnosti umetnosti. Kakšen smisel imajo zgodbe, ki povrh še resnične niso, se sprašuje pisatelj skozi usta svojega mladega protagonista Haruna. Enako govori človek Rushdie, potem ko mu zaradi pripovedovanja grozi smrt. Harunov oče Rašid pa odgovarja, da je pripovedovanje zgodb edino delo, ki ga obvlada.

Aljoša Ternovšek v vlogi vodnega džina in velikega nadzornika FOTO: mediaspeed.net
Aljoša Ternovšek v vlogi vodnega džina in velikega nadzornika FOTO: mediaspeed.net

»Tako je tudi v gledališču. Zgodbe so edino delo, ki ga obvladamo. Zato smo tukaj. In to je hudo pomembno delo,« sklene Djilasova.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije