VELIKA LADJA

Zvezdniška Sanjska ladja zasidrana v Kopru

Objavljeno 18. januar 2015 13.34 | Posodobljeno 18. januar 2015 13.34 | Piše: Adrian Grizold

Že peta zvezda znane TV-nanizanke je postala križarka MS Amadea.

Križarjenja so v zadnjih letih veljala za najhitreje rastoče področje turistične industrije, zadnji dogodki v Sredozemlju pa nakazujejo, da se bodo verjetno soočala z različnimi problemi. Na poteh po Sredozemlju, Rdečem morju ter ob vzhodni in zahodni afriški obali je vse verjetneje, da se potniki na plavajočih hotelih srečajo z begunci v ribiških čolnih, gumenjakih in odsluženih tovornih ladjah. Na njih tisoči tvegajo in izgubljajo življenja, ko bežijo z vojnih območij v Siriji in Iraku ter Libiji ali pred revščino in boleznimi v Afriki. Tudi v Jadranu, kamor so mnogi organizatorji križarjenj umaknili ladje od vse nevarnejših severnoafriških obal, se je razcvetel sodobni križarski posel. Gneča je vse večja, vse večja seveda konkurenca ponudnikov, Benetke, Dubrovnik in drugi turistični biseri ječijo pod pezo turističnega navala. Posledica so tudi bankroti, kot se je zgodilo nemški zasebni družbi s klasično luksuzno križarko Deutschland, ki je predlani na poti v južna morja obiskala Koper. Tik pred novim letom ji je nepričakovano zadal udarec še dolgoletni partner, nemška državna televizija ZDF. Bila je četrta ladja, na kateri so snemali priljubljeno nanizanko Sanjska ladja, ki jo je producent Peter Rademann pred desetletji oblikoval po ameriški nanizanki Love Boat.

Tudi nova televizijska posadka?

Še pred iztekom leta je 80-letni uspešnež nemške televizijske zabave (Schwarzvaldska klinika, Peter Alexander Show) v Barceloni med tremi ponudniki izbral novo sanjsko ladjo – to je postala MS Amadea, ki je že večkrat obiskala Koper in je novembra lani zadnja v sezoni privezala pri nas. Rademann pravi, da je bila nenadna ločitev od prejšnje ladje boleča, a nujna, spremljajo jo številni problemi. V nanizanki je MS Amadea potovalne družbe Phoenix Reisen iz Bonna peta ladja, na prvo pot se bo podala že 4. februarja, nova dela nanizanke, ki ju bodo posneli pod južnim križem, na lokacijah na Novi Zelandiji, Tahitiju in južnoameriški obali v Peruju, bosta premierno na sporedu ob izteku letošnjega leta, za božič in novoletne praznike 2016. V nanizanki so se zvrstile ladje Vistafjord, Astor, Berlin in Deutschland, tri so že pristale v Kopru. Med ladjami kandidatkami, ki si jih je ogledal Rademann, je bila tudi velika italijanska križarka za več kot 2000 potnikov, a se je raje odločil za domačnost in eksotiko, ki jo ponuja pred skoraj tremi desetletji na Japonskem zgrajena Amadea.

Iskanje novih igralcev

Amadea sprejme 150 potnikov več kot njena predhodnica, je klasična križarka z dušo in pravimi ladijskimi oblinami, poudarek na njej sta plovba in doživetje morja, ne pa zabava. Zdaj jo na hitro obnavljajo, kaj malega bodo dodali in posadko pripravili na televizijska snemanja. Zaradi novih datumov in terminov ima Rademann težave z najemom novih igralcev. Zatrjuje, da ostaja televizijska ladijska posadka ista, zapletlo se je pri gostujočih vlogah. Pred dvajsetimi leti je bil igralec Sascha Hehn na sanjski ladji mlad stevard, lani se je presenetljivo vrnil kot kapetan Viktor Burger in zamenjal dolgoletnega poveljnika Siegfrida Rauha, Hiede Keller je vse od začetka dobra vila ladje, Nick Wilder pa je pred časom skočil v vlogo ladijskega zdravnika dr. Sanderja. Med prazniki so iskali dedka, ki bo igral župana na enem od Cookovih otokov in si tam belil glavo z vprašanjem, kdaj bo otočje, podobno kot Tuvalu in Maldive, dokončno zalilo morje. Berlinčan Rademann je stara sablja, že štiri desetletja prijateljuje z igralko Ruth Mario Kubitschek, ki je stalnica v njegovi (ob Sanjski ladji in Križarjenju v srečo) tretji nanizanki Sanjski hoteli. Začel je kot novinar in pisec scenarijev, nekaj imenitnih zamisli ga je pripeljalo na sam vrh televizijskih uspešnic. Kritiki menijo, da njegove oddaje ne sledijo duhu časa in bodo počasi usahnile.

Pod bahamsko zastavo

Ladja MS Amadea v 317 kabinah (122 z balkonom) sprejme 604 potnike, zanje skrbi 250-članska posadka. Z dvema novima dizelskima motorjema zmore 21 vozlov, izmerjena je na 29.000 BRZ, dolga je 193 in široka 25 metrov, ugrez je do 6,7 metra. Zgradili so jo leta 1991 v japonski ladjedelnici Mitsubishi v Nagasakiju. Njeno domače pristanišče je Nassau, pluje pod bahamsko zastavo, lastnik je Amadea Shipping Ltd. Med letoma 1991 in 2006 je plula kot Asuka za NYK Cruises, potem jo je prevzel nemški Phoenix iz Bonna.

Deli s prijatelji