ODER

Vloga za velike igralce

Objavljeno 13. januar 2012 18.15 | Posodobljeno 13. januar 2012 18.14 | Piše: Robi Loboda

Jernej Šugman v Brechtovem Ustavljivem vzponu Arturja Uia.

Jernej Šugman v predstavi Ustavljivi vzpon
 Arturja Uia , ki bo v Cankarjevem domu 
od 20. januarja. (Foto: Dragan Arrigler)

V Gallusovi dvorani Cankarjevega doma bodo 20. januarja v koprodukciji SNG Drame, Cankarjevega doma in Evropske prestolnice kulture Maribor 2012 premierno uprizorili manj znano delo legendarnega dramatika Bertolta Brechta Ustavljivi vzpon Arturja Uia. Čeprav je bilo napisano pred 71 leti, je njegova tematika danes zelo aktualna. V glavni vlogi Uia, ki je nekakšna prispodoba Hitlerja, bo nastopil Jernej Šugman. Igralec nam je o predstavi povedal nekaj misli.

Ker ne gre za pogosto uprizarjano Brechtovo delo, ali ste ga poznali že od prej? 

Ne, nisem ga poznal. Tudi bral ga nisem. Za besedilo sem zgolj slišal. Kakor sem izvedel, ga je Brecht napisal v zelo kratkem času. Tema je zelo zanimiva, rekel pa bi, da ima besedilo z dramaturškega vidika precej pomanjkljivosti, morda prav zato, ker je bilo tako hitro končano.  

Zaradi tematike, ki je v času svetovne krize zelo aktualna, je delo zadnje čase po Evropi kar pogosto uprizorjeno. 

Danes je besedilo gotovo aktualno. Menim, da je aktualno vedno, ker se dotika tistega, kar se je zgodilo v Nemčiji v 30-ih letih prejšnjega stoletja. Zgodba govori o Hitlerjevem vzponu, a je lik Hitlerja prenesen v ameriško gangstersko okolje. Tu so podkupovanja, tajkunstvo ... Tema zla, ki se lahko razširi, je tako aktualna v vsaki družbi in v vsakem obdobju. Danes je desnica mnogokje v vzponu in nekatere oblike totalitarizma se kažejo tudi v Evropi, kar je za tako demokratično družbo, v kateri živimo, nenavadno. Poglejmo samo, kaj se dogaja na Madžarskem in delno tudi v Italiji z Berlusconijem. 

Kot ste omenili, gre za prispodobo Hitlerja v gangsterskem okolju. Bodo gledalci v vašem liku prepoznali Chaplina iz Velikega diktatorja ali prej gangsterja Ala Caponeja? 

Nismo šli v to, da bi posnemali Hitlerja, ker se nam to v današnjih časih ni zdelo smiselno. Pa čeprav ima delo zelo veliko povezav s Hitlerjem in z njegovimi sodelavci. Če bi bilo besedilo uprizarjano takoj po vojni, bi to imelo več smisla. 

Vaš lik sta na odru uprizorila tudi hollywoodska igralca Al Pacino in pokojni Peter Falk, ki ga poznamo kot detektiva Columba. Vam to godi ali je to za vas le podatek in zanimivost? 

(smeh) Nisem videl posnetka ne enega ne drugega, tako da ju ne morem oceniti. No, vloga je gotovo zanimiva in predstavljam si, da jo dajo vedno igrati velikim igralcem, saj je hkrati tudi zahtevna, partitura pa zelo obsežna. No, posebej godi pa mi to ne! 

V Ljubljani si lahko gledalci ogledajo predstavo do konca januarja, v februarju boste v okviru Evropske prestolnice kulture v Mariboru nastopili dvakrat, nato pa naj bi bil oktober tisti mesec, ko bi jo znova vrnili na oder. Zakaj tako dolg premor? 

Gre predvsem za zasedenost ansambla in tudi Cankarjevega doma, saj imajo vse načrtovano za eno leto vnaprej. Zaradi velike produkcije, torej glasbene podlage in scenografije, je zadevo nemogoče uprizarjati na manjših odrih. 

V Špas teatru so prav tako pred premiero Hitchcockovih 39 stopnic, ki so jo povabljenim gostom že predstavili. Ste si predstavo že ogledali? 

Nisem je še videl, jo pa bom. Ravno zadnjič me je povabil prijatelj Jaša Jamnik, ki igro režira. A pred februarjem zaradi zasedenosti ne bo šlo.

Deli s prijatelji