PREDSTAVA

Umetniški cirkus pred izvirnim Dalíjevim platnom

Objavljeno 29. december 2013 14.16 | Posodobljeno 29. december 2013 14.18 | Piše: A. P.

Na oder Cankarjevega doma je prišlo velikansko platno slikarja Salvadorja Dalíja, ki služi kot ozadje nove predstave kompanije Daniela Finzija Pasce.

Ustvarjalci so z leti izoblikovali svojstveno gledališko estetiko. Foto: Viviana Cangia

Minuli petek, 27. decembra, je Gallusova dvorana Cankarjevega doma gostila uvodno predstavo med Slovenci priljubljene kompanije Daniela Finzija Pasce, ki se je pri nas ustavila že pred leti z odmevnima in odlično obiskanima produkcijama Nomad in Megla/Nebbia (Cirque Èloize). Ustvarjalni kolektiv umetnika je pričaral sklepno slovesnost olimpijskih iger v Torinu 2006., prihodnje leto pa bo ustvaril in režiral sklepno slovesnost olimpijskih iger in slovesnost ob odprtju paraolimpijskih iger v ruskem Sočiju. »Compagnio Finzi Pasca s sedežem v švicarskem Luganu so leta 2011 ustanovili Antonio Vergamini, Daniele Finzi Pasca, Hugo Gargiulo, Julie Hamelin in Maria Bonzanigo. Zgodba skupine je tesno prepletena z zgodbama Teatra Sunil in Inlevitasa: njeno osrednje vodilo je želja po raziskovanju gledališča ljubkovanja (Theatre of the Caress) in odrske tehnike, ki temelji na nevidni kretnji in lahkotnosti giba. V predanosti tem ciljem se je z leti izoblikovala svojstvena gledališka estetika, ki opredeljuje vsak ustvarjalni vidik: posamično stvaritev in režijski slog, določeno metodo ustvarjanja produkcij, igralčevo, akrobatovo, glasbenikovo, plesalčevo ali tehnikovo filozofijo urjenja ter način naseljevanja prostora za obnovitev spomina, ki poraja nostalgijo in čustvene vzgibe. Naj gre za poetičen klovnovski prizor, zasnovan kot samogovor za enega samega gledalca, ali slovesno odprtje olimpijskih iger, Compagnia Finzi Pasca neguje sožitje gledališča, plesa, opere in filma,« so nam pred prvo uprizoritvijo zaupali predstavniki službe za trženje programa in odnose z javnostjo Cankarjevega doma.

Igre senc

Mojstri odrske umetnosti tokrat ponujajo na ogled gledališko prestavo La Verità, ki navdušuje z izjemnimi akrobacijami, igrami senc in izvirnimi načini osvetlitve. Celoten nastop se bo odvijal pred zastorom, ki ga je leta 1944 naslikal nihče drug kot Salvador Dalí. Platno, ki je bilo namenjeno baletu Tristanova norost, ki so ga premierno uprizorili decembra 1944 v New Yorku, je bilo desetletja pozabljeno v skladišču rekvizitov newyorške Metropolitanske opere, pozneje pa so ga prodali švicarski umetniški fundaciji. Namesto da bi ga razstavili v katerem od muzejev, so to ogromno in neprecenljivo umetnino ponudili Compagnii Finzi Pasca ter ji tako omogočili novo odrsko življenje, kar bi Dalí zagotovo znal ceniti. Veličastno platno, veliko 9 x 15 metrov, je na odru znova zaživelo 17. januarja 2013, na premieri predstave La Verità v Place des arts v Montrealu. »To je spektakularna predstava, polna vratolomnih akrobacij, plesa in glasbe. Z nizom živih slik nas bodo nastopajoči vodili skozi svet nadrealističnega ter v halucinantnem spoju ustvarili živopisno ljubezensko zgodbo in odraz Resnice. La Verità je akrobatsko in bizarno videnje junaštva, ki se v uprizarjanju nedoumljivega odlikuje v vseh prvinah njegovih ustvarjalcev.«

Karmen Klučar, vodja tehnične izvedbe programa in pomočnica direktorja tehničnega sektorja v Cankarjevem domu, nam je zaupala, da je predstava za tehnično ekipo zahtevala dva dneva skrajno skoncentriranih priprav scene, oblikovanja svetlobe in tona. »Ogromno je tehničnih elementov, ki morajo biti med seboj popolnoma usklajeni.« Zadnjič jo bodo uprizorili 2. januarja prihodnje leto, zaradi velikega zanimanja pa svetujemo, da si vstopnice priskrbite čim prej.

Deli s prijatelji