V torek so podelili nagrade Trend, ki nagradijo presežke v vizualni umetnosti. Trendove nagrade za leto 2011 so šle v roke kostumografu Alanu Hranitelju, grafičnemu oblikovalcu Ajdinu Bašiću, arhitekturnemu biroju Dekleva Gregorič arhitekti in umetnici Jasmini Cibic. Nagrado za življenjsko delo je prejela režiserka, kostumografka in scenografka Meta Hočevar.
Alan Hranitelj, ki ga na prireditvi ni bilo, je prejel trend 2011 za kostumografijo akrobatske rock opere Zarkana kanadskega gledališča Cirque du Soleil. Ajdin Bašić, ki sodi v generacijo, ki se zaveda pomena digitalizacije, a kljub temu ostaja zasidran v načelih grafične tradicije, je nagrado prislužil z oblikovanjem katalogov, publikacij in tiskovin za različne slovenske kulturne institucije.
Objekt potrebuje arhitekta
Biro Dekleva Gregorič arhitekti je bil nagrajen za naselje Razgledi Perovo pri Kamniku in zasebno hišo na Havajih. Hiša na otoku Maui je narejena izključno iz lokalnih materialov, njena zanimivost pa je, da omogoča naravno prezračevanje in ne potrebuje klimatskih naprav. Aljoša Dekleva in Tina Gregorič sta ob prevzemu nagrade povedala, da so za nagrado zaslužni tudi lastniki hiš, ki se dobro zavedajo, da je hiša tudi arhitekturni objekt in da zato potrebujejo arhitekta.
Z instalacijo na letališče
Četrti trend za leto 2011 so podelili umetnici Jasmini Cibic za razstavo Objekt spektakla v Galeriji Škuc. Jasmina Cibic je diplomirala v Benetkah, magisterij pa opravila v Londonu, kjer trenutno živi in ustvarja. Njene multimedijske instalacije se praviloma najbolje počutijo v javnih institucionalnih prostorih, kakršen je, denimo, letališki terminal.
Scenografija postala ambient
Trend za življenjsko delo je prejela režiserka, kostumografka in scenografka Meta Hočevar, ki se je po študiju arhitekture in kratkem obdobju dela v arhitekturnem poklicu povsem zapisala gledališču. Sprva v scenografiji in kostumografiji, kasneje pa tudi kot režiserka. Gledališče ji ponuja več fluidnosti in dinamike. Scenografija je po njeni zaslugi postala integralni del in celo eden ključnih elementov procesa nastanka gledališke predstave. Oblikovanje »prostorov igre«, kot jim sama reče, je postalo miselna in multidisciplinarna kategorija, likovna izkušnja v prostoru in času. Scenografija ni bila več samo kulisa, ampak se je vzpostavila kot ambient in generator vzdušja.
Hočevarjeva je ob prejemu nagrade povedala, da se ji nagrade Trend zdijo izjemno pomembne, saj so edine nagrade pri nas za vizualno ustvarjalnost, ki ne vključujejo drugih umetniških zvrsti.