PLESNA SKUPINA

Spoj sodobnega baleta in drugih plesnih slogov

Objavljeno 13. februar 2014 22.47 | Posodobljeno 13. februar 2014 22.47 | Piše: Andrej Predin

V torek je v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma nastopila svetovno priznana plesna skupina Les Ballets Jazz de Montréal. Predstavila bo tri koreografije vrhunskih ustvarjalcev.

Ljubljana je v torek gostila vrhunski plesni kolektiv Les Ballets Jazz de Montréal pod vodstvom odličnega plesalca in koreografa Louisa Robitailla. Značilnost te mednarodno priznane plesne zasedbe, ki je bila ustanovljena leta 1972, je zanimiv spoj klasičnega baleta z drugimi plesnimi slogi. Ob tem velja opozoriti, da to ni klasični jazz ples, temveč so to sodobne interpretacije popolnih plesalcev. Robitaille, ki je kolektiv prevzel leta 1998, ima čut za iskanje nadarjenih plesalcev in koreografov ter seveda občutek za želje gledalca. Ne preseneča, da pogosto posega po poustvarjanju del velikanov koreografije, kot so Mia Michaels, Trey McIntyre, Patrick Delcroix, Rodrigo Pederneiras, Mauro Bigonzetti, Annabelle Lopez Ochoa, Cayetano Soto in Barak Marshall.

V Gallusovi dvorani so plesalci prikazali tri koreografije: Zero in On, Night Box in Harry. Sedemminutna koreografija Zero in On je delo Cayetana Sota ob spremljavi glasbe Philipa Glassa. »V ničti sekundi moraš osrediniti vso svojo energijo in moč,« pravi Cayetano. To je osnova, ki opredeljuje plesni duet Osredinjenje. Odrska površina je skrčena z namenom osredotočenosti izključno na plesalca. Koreografijo Zero in On je španski umetnik ustvaril leta 2009 za augsburški balet.

Wen Wei Wang je navdih za ustvarjanje nove koreografije za ansambel Les Ballets Jazz de Montréal z naslovom Night Box našel v nočnem mestnem življenju. Koreografija, ki temelji na sodobnem baletu, se spaja z uličnim plesom ter posveča ljubezni, izgubi, poltenosti in radosti. Urbano okolje umetnik pričara z intenzivnimi mestnimi zvoki, ritmi, glasbo in nenehnim utripanjem luči. »Človeški vsakdanjik prikazujemo s pomočjo telesne govorice, energije, razmerij in čustvovanja, ki odraža svet, v katerem živimo. Iskrena zahvala plesalcem za sodelovanje in velikodušen prispevek h konceptu,« je povedal Wen Wei Wang, ki prihaja iz Kitajske.

Harry je osrednji lik koreografije ameriškega koreografa izraelskega rodu Baraka Marshalla. Uprizoritev prekipeva od energije in osvetljuje medčloveške odnose, kot so spori in načini njihovega premagovanja. Osnovna težnja glavnega lika je premostiti tako fizične kot eksistencialne silnice. »Življenje je nenehen boj, v katerem se stalno srečujemo z nesoglasji, kulturnimi, spolnimi, zvrstnimi napetostmi,« je pojasnil Barak. »Koreografijo, katere zvočna kulisa prikazuje jazzovske melodije, izraelske ljudske pesmi in tradicionalno glasbo, prevevata upanje in duhovitost. Skupinske slike, trii in dueti se prepletajo v fantastični plesni ekstravaganci,« je o Harryju zapisal Robitaille. »Eden največjih izzivov, s katerimi sem se spopadel, je bil prehod od plesa k umetniškemu vodenju plesnega ansambla. Medtem ko se plesalec posveča lastni karieri, se mora umetniški vodja naučiti, kako razvijati in negovati lastnosti, kot so vživetje, spoštovanje in nesebičnost,« je pojasnil Robitaille. »Danes se s skupino oziram v prihodnost; v nenehnem iskanju novih smernic, inovativnosti in novega znanja. Naš končni cilj je ustvariti edinstveno vez z občinstvom. S pomočjo Les Ballets Jazz de Montréal želim oplajati vsakdanje bivanje, osrečiti tistega, ki to najbolj potrebuje. Ko ob koncu predstave začutimo posebno čarobnost, vemo, da se je ta povezanost resnično uresničila.«

Deli s prijatelji