NA EKS

Slovenija – narod avtomobilov

Objavljeno 21. oktober 2017 23.33 | Posodobljeno 21. oktober 2017 23.33 | Piše: Danica Lovenjak
Ključne besede: komentar

Primerjava prodajnih številk novih avtomobilov po nekaterih evropskih državah glede na BDP države je pokazala, da je Slovenija nesporni glavar Evrope.

Mi in avtomobili. Porsche na dirkalni stezi. Foto: Tine Kušar

Spadate tudi vi med tiste, ki menijo, da se ne da preživeti brez avta? Medtem ko se države po svetu trudijo zmanjšati uporabo osebnih avtomobilov in s tem povečati uporabo javnega prometa, je v Sloveniji drugačna zgodba. Slovenci imamo registriranih 1,097 milijona osebnih avtomobilov. Tako smo, glede na število prebivalcev, statistično narod avtomobilov. Da je res tako, sem se prepričala tudi minuli konec tedna, ko sem se udeležila Komotar meet s FurlanTechom.

Na področju avtomobilizma in drugih prevoznih sredstev prihaja revolucija vpeljave električnega pogona, po letu 2030 v Sloveniji naj ne bi več distribuirali avtomobilov z notranjim izgorevanjem, vendar bi se tega sveta dotaknila bolj z ženskega stališča, preostalo argumentacijo prepuščam moškim. Moram priznati, da sem se ves teden odločala, ali bi se sploh udeležila omenjenega dogodka, saj me avti nikoli niso posebno zanimali. A kjer so avti, so tudi moški. Pa sem se odpravila v Krško, kjer je potekalo srečanje s Komotarjem. In bila prijetno presenečena! Tja je prišlo čez dva tisoč ljudi! Zanimanje za avtomobilski šport je veliko, čeprav je drag! Nesporno dejstvo je, da je avto za Slovence statusni simbol. Marsikateri moški nima avta samo zato, da bi premagoval razdaljo od točke A do točke B, ampak vidi v njem nekaj več, nekateri celo svoje življenje. Skorajda vsakdo sanja tudi o hitrem avtu, vendar dirkalniki in športni avti niso vsakomur dosegljivi, saj stanejo od 70.000 evrov naprej. In to, kar vedo že leta, so pred kratkim dokazali tudi psihologi – ženske bomo glavo obrnile za dobrim avtom prej kot za privlačnim tipom. Zanimivo je tudi, da so v podobni raziskavi, kjer so sodelovali moški, ugotovili, da moške ne zanima, kakšen avto imamo ženske, saj je njihov pogled usmerjen v žensko telo in obraz. Mogoče tudi za to, ker ženske pač ne vlagamo v avte, s katerimi bi jih lahko impresionirale.

Pri moških pa, kot že omenjeno, avto ni osnovna dobrina, ampak ga postavljajo na piedestal, ki si ga mogoče zasluži v ekstremnih primerih. S tem se še kako strinja Ciril Komotar, eden od pobudnikov dogodka v Krškem. »Slovenci smo dejansko avtomobilski narod. To pa zato, ker smo avtomobilski narod šele zares postali, ko se je država osamosvojila. Ravno zato delamo velike neumnosti v prometu, saj še nismo prometno odrasli. Države, kot so Švica, Nemčija, Francija, imajo kulturo v prometu, saj so z avtom povezane že dlje.« Ciril ima mnogo sledilcev ravno zaradi številnih objav in preizkušenj z avti, o svojem najdražjem, to je rolls-royce ghost, pa mi je zaupal: »Preproge so iz volne kaledonskih ovc in ti je nerodno s čevlji noter stopiti. Čevlje sezuješ in po možnosti še nogavice, noge se ti potopijo v tisto ovco in si rečeš: 'To pa je nekaj drugega!'« Glede na to, da tovrstni lepotec stane pol milijona evrov, mora biti res nekaj posebnega, bi rekle ženske.

Primerjava prodajnih številk novih avtomobilov po nekaterih evropskih državah glede na BDP države je pokazala, da je Slovenija nesporni glavar Evrope.

V soboto je bilo veliko ljudi, ki so si želeli vsaj za nekaj minut podoživeti vožnjo v luksuznem avtu in si na progi Raceland v Krškem pričarati adrenalinske užitke. Kot sopotnica je v Cirilov avto sedla tudi pogumna 71-letnica. »Meni je to oče položil v zibko, bil je avtomobilski in motoristični navdušenec. Od mladih nog sem zasvojen,« Ciril obrazloži navdušenje, ko opazuje jeklene konjičke. Ob vsesplošnem navdušenju je tudi mene zamikalo, da bi začutila opevan adrenalin. In me je v hudem porscheju zapeljal Klemen Furlan, lastnik FurlanTecha. Priznam, sploh si nisem upala pogledati na merilnik, saj bi verjetno, ko bi videla, kako hitro drviva, doživela šok. Zato sem se raje prepustila užitku. A to zgolj zato, ker sva drvela po dirkalni stezi. Mogoče zdaj vsaj malce bolj razumem moške in njihove najljubše igračke. A še vedno ne dojamem, da smo Slovenci v zgornji tretjini držav članic Evropske unije po številu registriranih avtomobilov, saj imamo po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije kar 517 avtomobilov na 1000 prebivalcev. Primerjava prodajnih številk novih avtomobilov po nekaterih evropskih državah glede na BDP države je pokazala, da je Slovenija nesporni glavar Evrope. Prav tako smo na prvem mestu po izdatkih za osebno mobilnost, saj ji namenimo kar šestnajst odstotkov prihodkov na leto.

Očitno v Sloveniji ne bo šlo tako preprosto, da bi naša vlada zmanjšala uporabo osebnih avtomobilov, saj je to verjetno zadnja stvar, ki bi se ji odpovedali. Če že imamo tako radi avte, pa nismo nikoli v večji meri proizvajali svojih. Škoda, a ne?

 

Deli s prijatelji