FESTIVAL

Šeste Bralnice pod slamnikom

Objavljeno 02. maj 2016 00.06 | Posodobljeno 02. maj 2016 00.06 | Piše: Andrej Predin

Založba Miš bo 11. maja tudi uradno odprla letošnjo izdajo festivala mladinske književnosti, ki bo trajal do 25. maja. Irena Miš Svoljšak bo odpotovala v Avstralijo, kamor povabijo le izbrane in najboljše založnike.

Obiskal nas bo eden od vodilnih avstralskih pisateljev Morris Gleitzman. Foto Greg Beyer

V sredo, 11. maja, se bo tudi uradno začela že šesta izvedba priljubljenega festivala mladinske književnosti Bralnice pod slamnikom, ki je organiziran pod okriljem založbe Miš v sodelovanju s knjižnicami Domžale, Nova Gorica, Tolmin in Idrija. Tudi letos bodo gostili priznane slovenske in tuje ustvarjalce, skupno 130 različnih prireditev, po ocenah organizatorja si jih bo ogledalo več kot 8000 obiskovalcev. »Letošnji mladinski literarni festival bo potekal pod geslom iz knjige Nekoč našega avstralskega gosta Morrisa Gleitzmana Vsakdo si zasluži, da se mu nekoč v življenju zgodi nekaj dobrega. Kot osrednjo tematiko obravnava medkulturno razumevanje in sprejemanje različnosti ter znova poteka pod častnim pokroviteljstvom Slovenske nacionalne komisije za Unesco,« nam je zaupala založnica Irena Miš Svoljšak. »V sklopu festivala je bila izdana večjezična slikanica Nine Mav Hrovat in Kristine Krhin Miška želi prijatelja (tudi v jezikih priseljencev: bosanskem, albanskem in makedonskem), kar nekaj prireditev se bo vrtelo okrog nje. Poudarek letošnjega festivala je tudi na stripu, o tem je potekalo strokovno srečanje za mentorje pa tudi na literarno ustvarjalnem natečaju je sodelovalo kar nekaj mladih striparjev, ki so risali na tematiko strpnosti. Najbolj se veselim, da bomo slovenskim mladim bralcem spet pripeljali goste iz tujine, teh se tudi oni najbolj razveselijo – še posebno, ker eden od njih prihaja res od daleč. Tudi letos bodo to pisatelji, in sicer eden od vodilnih avstralskih mladinskih pisateljev Morris Gleitzman, nizozemska pisateljica Anna Woltz, novembra pa bo slovenske mlade bralce, še v sklopu festivala, obiskal Britanec Kevin Brooks.« Knjižnica Idrija letos prvič sodeluje na festivalu. Omeniti velja, da so za mlade bralce pripravili tudi brezplačne lutkovne in druge predstave ter delavnice in literarni natečaj za učence druge in tretje triade ter srednješolce.

Veliko priznanje za založbo je tudi njihovo letošnje sodelovanje na Sydneyjskemu pisateljskem festivalu, v sklopu katerega poteka založniški program VIPP, kamor Australia Council for the Arts (to je nekakšna njihova javna agencija za umetnost) vsako leto povabi 15 založnikov z vsega sveta. »Letos so na predlog avstralske založnice v ta program uvrstili tudi mene,« je pojasnila Miš Svoljšakova. »Poleg tega, da bomo spoznavali avstralsko založništvo in književnost ter se srečevali z avstralskimi založniki, bomo tudi udeleženi na založniškem simpoziju in na nekaj okroglih mizah. Lahko rečem, da smo prav pri naši založbi sprožili val prevajanja avstralskih knjig – ko smo 2004 izdali prvo, so bile v slovenščino prevedene le štiri otroške in mladinske knjige, zdaj jih je 156 (od tega 40 naših). Tovrstna srečanja prinašajo predvsem zanimive in dobre knjige za slovenske bralce. Meni pa prinašajo nove izkušnje, izmenjavo znanj in informacij ter zato založbi nove možnosti za razvoj. Izvedeti kaj novega, širiti znanje, videti, kako in kaj delajo drugi, brez tega lahko capljamo le na mestu, česar pa nikakor ne želimo.« Podrobnejši program prihajajočega festivala najdemo na spletni strani bralnice.si.

Stiska založnikov

»Na slovenskem trgu je težko biti kakršna koli založba. Ne samo, da je majhen po obsegu, težava sta tudi pomanjkanje neodvisnih knjigarn in odnos Slovencev do kupovanja knjig in branja. Predvsem pa je težko biti založba, ki ji je cilj izdajati predvsem kakovostne knjige, saj takšne niso cenene in njihova cena ne more biti par evrov. Z vidika, da izdajamo kakovostne knjige, pa je dejstvo, da smo družinska založba, pravzaprav prednost – vemo, zakaj delamo, kaj je naš cilj, smo fleksibilnejši kot večje organizacije in lažje iščemo tržne niše. Predvsem pa na vsak izvod knjige natisnemo svoje ime, kar dviguje zaupanje v naše izdelke pri kupcih,« nam je povedala Irena Miš Svoljšak.

 

Deli s prijatelji