INTERVJU

Prihaja
 nova Kmetija
 in morda tudi Lara

Objavljeno 05. maj 2012 23.30 | Posodobljeno 05. maj 2012 23.31 | Piše: Teja Roglič

Branko Čakarmiš, programski direktor Pro Plusa, razkriva, kaj nas čaka v prihodnosti.

»Osebno me veseli, da se je javna televizija končno odločila, da bo kupila format in si nehala izposojati formate brez dovoljenja.« Foto: Ljubo Vukelič

Kako uspešni so plačljivi programi, zakaj na POP TV ni več najnovejših serij, katere resničnostne projekte lahko pričakujemo in kako se bo Pro Plus odzval na novo konkurenco? Povodov za pogovor z dolgoletnim programskim direktorjem Pro Plusa je bilo dovolj. Ko je ugasnil elektronsko tablico, po kateri tudi v pisarni ves čas gleda televizijo, je odgovoril na naša vprašanja, kot smo od njega vajeni, zelo profesionalno, s kančkom humorja in z veliko previdnosti pri napovedih.

Glede na aktualne dogodke moram najprej vprašati, koliko ljudi s TVS je že prišlo k vam s prošnjo za službo.

Nihče.

Ali razmišljate o novih sodelavcih iz vrst TVS?

Sodelavce izbiramo za projekte oziroma takrat, ko jih potrebujemo. Zdaj imamo vse projekte pokrite.

Če ima TVS nad seboj vlado, imate vi nad seboj tuje lastnike. Ste bili tudi vi v zadnjem času deležni kakšnih ukrepov?

Prvi ukrepi so nas doleteli že leta 2008, zmanjšali smo število sodelavcev in tako pričakali krizo pripravljeni.

Je res, da gre v drugih državah, kjer ima CME televizijske postaje, slabše kakor v Sloveniji in vam zato lastniki kdaj kaj priškrnejo?

Ne. Lastnik dela poslovni načrt za vsako državo posebej. Televizije so v vseh državah vodilne, je pa res, da se je v nekaterih državah konkurenca povečala. Vse, kar ustvarimo, moramo ustvariti v Sloveniji, lastnik gleda rezultat, ki ga naredimo tu, in nismo odvisni od rezultata na primer na Češkem ali Slovaškem.

Eden od povodov za ta pogovor je projekt Pop Non stop. Kakšno gledanost imate?

Zdaj ko smo imeli brezplačno promocijsko obdobje, je bila gledanost 8,9-odstotna v prime time času v naši ciljni skupini 18–49 let. To je za nas zelo dober rezultat, najbolj gledan je bil Pop Oto, nato Pop Kino in za njima Pop Brio. Posebej nas veseli, da so otroci sprejeli Pop Oto, ker se tu še posebej trudimo pri izboru risank in kakovosti sinhronizacij.

Kakšne cilje imate s paketom PNS?

Naši cilji so najprej povezani s številom naročnikov, projekt PNS je nastal kot odgovor na interese gledalcev, ki so vedno širši in hkrati vedno bolj osredotočeni. Ko je POP TV začel oddajati, je bilo v povprečni ponudbi kabelskih operaterjev 40 kanalov, danes se ta številka giblje okoli 150. Paket PNS je naš vstop v tematsko ponudbo, to je projekt na dolge proge.

Števila naročnikov mi verjetno ne boste povedali?

Ne, ker je to odvisno tudi od operaterjev in tega podatka ne izdajamo brez njih. Smo pa zelo zadovoljni s številkami.

Na začetku se je cena skoraj 11 evrov zdela zelo visoka.

Cena je visoka, a mislimo, da upravičuje ponudbo paketa, saj je narejen za vso družino, imamo sinhronizirane risanke, filme, serije, glasbene spote, komedije.

Ko ste začeli s Pop Briom, je bila ena od obljub tudi domača produkcija. Na terapiji je bila odlična serija. Zakaj tega ni več?

Serija Na terapiji je bil naš prvi poskus v dramskih vodah in rezultat je bil zelo dober. Prvo sezono serije bomo zdaj predvajali še na POP TV. Sicer pa proučujemo možnost ustvarjanja novih humorističnih oddaj za Pop Fani, slovenskih filmov pa ne moremo producirati. Naša obljuba, da bo na teh kanalih tudi domača produkcija, še vedno drži.

Kaj pa identiteta POP TV? Imate zelo močan informativni program, a čedalje manj novih serij, ki jih je zdaj mogoče spremljati na drugih brezplačnih kanalih, na primer Fox Life in Fox Crime. Tudi TV Pink 3 ima vse več filmov, POP TV pa pri filmih ostaja v devetdesetih.

Program POP TV ima tri stebre identitete, prvi je informativni program, drugi je domača zabavna produkcija, tretji steber pa so serije in filmi. Zadnji v zadnjih letih dosegajo manjšo gledanost, veliko manjšo, kot potrebuje POP TV, da bi ostal na prvem mestu. Veliko te ponudbe smo preselili na Kanal A in tematske kanale, predvsem na Pop Brio. Na POP TV predvajamo serije, ki imajo največji odmev, na primer CSI in Zdravnikova vest. Pri filmih pa predvajamo mešanico starih, uveljavljenih naslovov in premier. Vsi novi filmi niso primerni za občinstvo POP TV, na primer vampirski filmi preprosto ne privlačijo gledalcev POP TV. Zato imate morda občutek, da ni premier, a premiere predvajamo na drugih programih. Zastavonoša identitete POP TV bo vse bolj domača produkcija, to smo si zastavili tudi v strategiji.

Ampak v domači zabavni produkciji je zdaj v ospredju le X Factor …

Imamo tudi oddajo Minuta do zmage in za jesen veliko pripravljamo …

Kaj pa?

Težko kaj povem, največ se bo dogajalo na področju humorja, pripravljamo tudi nov resničnostni projekt.

Kakšen resničnostni projekt?

Ne morem povedati. Jeseni se obeta veliko nove konkurence, zato moramo biti še posebej previdni pri napovedih.

Konkurence bo jeseni res več, prihaja Telekomova televizija, ki naj bi kar takoj začela oddajati lastno produkcijo, tudi informativni program …

Rečem lahko samo eno: dobrodošli v svetu šovbiznisa.

Za prihodnja tri leta so vam že speljali ligo prvakov.

Kaj naj rečem? Kupil jo je tisti, ki je ponudil več denarja.

Kaj pa oglaševanje? Se bojite nove konkurence? Po odhodu TV3 ste ostali skoraj brez komercialne konkurence.

Ne gre prehitevati, najprej moraš narediti televizijo, prepričati gledalce, pridobiti delež gledanosti in od tam pride oglaševanje. Po odhodu TV3 nismo veliko pridobili, ker so se oglasi razporedili po kabelskih kanalih.

Kaj pa televizijski formati, razmišljate morda o novem kvizu? TVS je začela z Mojo Slovenijo.

Moja Slovenija je bolj zabavna oddaja kot kviz, ker ne gre za resno tekmovanje. Ta format smo gledali že pred leti, a smo ugotovili, da je bolj primeren za javno televizijo, ker tak pogled nazaj nagovarja predvsem starejše gledalce. Osebno me veseli, da se je javna televizija končno odločila, da bo kupila format in si nehala izposojati formate brez dovoljenja. Sicer pa je najboljši kviz še vedno Lepo je biti milijonar, ki se celo vrača na televizije, ker preprosto ni boljšega kviza.

Ampak ne vrača se k vam?

Ne, k nam ne.

Kaj pa zabavne oddaje? Od As ti tud' not padu?! je na tem področju pri vas zatišje.

Razmišljamo o humorju, da. Tako o humoristični seriji kot o oddaji.

Nekoč ste imeli Jonasa, nato Lada in Jurija. Kdo je zdaj prvi obraz POP TV?

Imamo jih več, ni enega, ki bi zares izstopal. Gotovo Vid Valič in Peter Poles v zabavnem programu ter voditelji informativnih oddaj, ki jim gledalci zaupajo.

A Vid Valič in Peter Poles imata v oddaji X Factor še manjšo vlogo kakor v oddaji Slovenija ima talent.

Tako je bilo zdaj v avdicijskih oddajah, z živimi oddajami se njuna vloga spremeni.

Pogrešate žirantski stolček, ko gledate oddajo X Factor?

Ne, lepo je imeti proste vikende (smeh). X Factor je drugačna oddaja kakor Slovenija ima talent. Iščejo se le glasbene kvalitete. Žirija je vrhunska, pripravili smo presenečenje z izborom, bilo je veliko dvomov, kako se bodo izkazali, in zdaj smo vsem dvomljivcem zamašili marsikaj. So taki, kot so po značaju, in hkrati zelo avtoritativni in kredibilni.

Nam se zdijo rahlo puščobni …

Jaz sem se veliko hecal (nasmešek). Hja, taki so. Imajo veliko bolj resno delo, kot sem ga imel jaz, zares morajo stati za izborom in so morda zato včasih zelo osredotočeni na to, kar slišijo na odru.

Ali verjamete, da boste našli novo pevsko zvezdo? Lina Kuduzović in Julija Kramar se ne moreta pohvaliti z zavidljivo kariero.

Tu sta dva polčasa, prvi je televizijski. Skozi izbor pridemo do zmagovalca in verjamem, da imamo ekipo, ki bo naredila šov in ustvarila potencial za zvezdo. Drugi polčas bo potekal na glasbenem terenu, tam pa je vse odvisno od avtorjev in producentov. Ti odločijo, kakšni bodo singli, albumi, nastopi zmagovalca. To ni naše glavno področje, seveda pa bomo stali za zmagovalcem in ga pomagali promovirati.

Avdicijske oddaje so bile podobne šovu Slovenija ima talent, X-Kamp ni prinesel nič zelo razburljivega. Lahko obljubite več dogajanja v naslednjih oddajah?

Izločanje bo prineslo veliko dramatičnih in čustvenih trenutkov tako med tekmovalci kot med žiranti. Lahko mi verjamete, naslednje epizode bodo veliko bolj dramatične.

Slovenija ima talent, Misija Evrovizija, X Factor … Ali so pevski šovi zabava, na katero smo obsojeni za naslednjih deset let?

Če pogledava nazaj, smo na to obsojeni že več kot 50 let. Pevski šovi so bili že prej v različnih oblikah in ne vidim nobenega hendikepa pri generacijah, ki so gledale Veseli tobogan.

Načrtujete novo sezono Kmetije?

Ja, Kmetijo načrtujemo, ne morem pa še povedati, kdaj prihaja nova sezona.

Med vaše uspešnice gotovo sodi tudi telenovela Larina izbira. Pred leti ste prav vi v Slovenijo pripeljali Esmeraldo. Boste zdaj pripeljali Laro?

Larino izbiro producirajo naši kolegi v Zagrebu, tudi na Hrvaškem je uspešnica, ruši vse rekorde. Boljša novica kakor to, da pride Lara v Ljubljano, je to, da bo tudi nova sezona, ki bo verjetno prišla na male zaslone septembra. Vmes se bo verjetno zgodil tudi film z zanimivim zapletom, ki bo na voljo tudi slovenskim gledalcem. Torej, Lara bo živela naprej tudi po prvi sezoni. Ni pa težava niti pripeljati Lare oziroma igralske ekipe v Ljubljano, če je za to zanimanje. Veliko laže, kot je bilo pripeljati Esmeraldo (smeh). A si jo bralci Vikenda želijo spoznati?

Deli s prijatelji