RAZISKAVA

Najraje imamo Stonese, Modrijane in dve Tini

Objavljeno 07. maj 2014 22.10 | Posodobljeno 07. maj 2014 22.10 | Piše: A. P.

Obsežna raziskava je razkrila, katerim znamkam Slovenci najbolj zaupamo.

Modrijani

LJUBLJANA – Rezultati prve raziskave Qudal – Quality medal Slovenija so razkrili, katerim blagovnim znamkam Slovenci najbolj zaupamo. Skupno je raziskava obsegala več kot sto komercialnih in tudi nekomercialnih kategorij – na primer, katero vrsto mleka ocenjujemo za najbolj kakovostno, s katero znamko avtomobila bi se najraje peljali, anketiranci so prav tako razkrili, katerega domačega in tujega glasbenika najraje poslušajo in katera nogometna ekipa jim je najbolj pri srcu. Podatke so zbirali marca, zajeli so odgovore 1200 ljudi, ki so uporabniki interneta in so starejši od 15 let.

Rezultati še niso dokončno analizirani, so pa že razkrili nekaj zanimivosti. Po izsledkih bi Slovenci svoj denar najraje pognali za nakup prenosnika znamke Apple in ob tem poplesavali na glasbo skupine Modrijani. Medtem bi na televiziji gledali nogometno tekmo, na kateri se po zelenici poganjajo igralci španskega nogometnega kluba Barcelona, ki je po oceni sodelujočih najboljša ekipa na svetu. Če bi morali izbirati med tujimi izvajalci, bi se odločili za skupino The Rolling Stones in za Tino Turner. Slednja je zelo zanimiva izbira glede na to, da je njena glasbena kariera že vrsto let v zatonu. Očitno imajo starejši sodelujoči v anketi nanjo lepe spomine, še posebno če so svojo mladost preživeli v osemdesetih letih. »S projektom Qudal želimo opozoriti potrošnike, da imajo vso pravico živeti bolj kakovostno in na trgu zahtevati višjo kakovost za svoj denar,« poudarjajo v švicarski organizaciji Icertias, ki je opravila raziskavo: »Pravica do kakovosti in boljšega življenja je še posebno aktualna v današnjih izjemno težkih ekonomskih razmerah.«

Najraje jemo testenine barilla in nutello

Sodelujoči so odgovarjali na vprašanja, kaj bi kupovali in uporabljali, če ne bi bili omejeni z denarjem. To pomeni, da so se morali odločiti zgolj glede na kakovost izdelka. Zbrani odgovori razkrivajo okus Slovencev in naš način razmišljanja o kakovosti in vrednotah. Hkrati slikajo kulturne posebnosti domačega okolja. Omenjena raziskava v resnici ne prikazuje tržnih deležev ali moči določene znamke, temveč izkušnje in mnenje potrošnikov. V tem pogledu ne preseneča, da je večina na vprašanje, kdo je trenutno najboljši športnik na svetu, odgovorila, da je to Tina Maze. Za najboljši športni klub v državi pa so izglasovali NK Maribor.

V komercialni kategoriji so med najbolj kakovostne znamke uvrstili tudi testenine barilla, namaz nutella, puding v prahu dr. oetker, mobilni telefon samsung, kremo za obraz nivea, športno obutev adidas, Zavarovalnico Triglav, kreditno kartico mastercard, za najbolj zaupanja vredno banko pa so izbrali SKB. »Z raziskavo in nagrajevanjem Qudal – Quality medal potrošnikom sporočamo, da imajo prav oni in samo oni pravico odločati, kaj na trgu je resnično kakovostno. S tem želimo poslati močno sporočilo proizvajalcem in ponudnikom storitev, da se morajo potruditi in ponuditi višjo kakovost za denar potrošnikov.«

Deli s prijatelji