SLOVENSKA POPEVKA

Glasbeni ravs na RTV: »Naj gredo v tri pm!«

Objavljeno 24. februar 2016 20.00 | Posodobljeno 24. februar 2016 20.00 | Piše: Moni Černe

Letošnja Slovenska popevka je dvignila veliko prahu, predvsem med nekaterimi glasbeniki, ki trdijo, da jih uredništvo javne televizije že leta zapostavlja.

Goranu Šarcu ob smrti ljubljene žene Simone Weiss iz nacionalke menda nihče ni izrekel niti sožalja. Foto: Marko Feist

V soboto zvečer smo na TV Slovenija spremljali Slovensko popevko. Zmagala je Eva Boto iz Šentjanža pri Dravogradu (sicer ena od treh sodelujočih Ev na letošnjem festivalu). Presenetljivo zrela interpretacija 20-letne pevke, ki nima morja izkušenj, je zgodbo družine Vlašič (Matjaža, avtor melodije ter soaranžer, ter Urške, snovalka besedila) odpela prepričljivo in zasluženo osvojila prvo mesto. Študentka pedagogike je bila videti vilinsko, njena komunikacija s kamero je bila na visoki ravni, ko nas le ne bi presunila vsakič, ko je izplazila jezik in si navlažila spodnjo ustnico (v treh minutah bržkone vsaj tridesetkrat).

Užaljeni Hrušovar

Urednik in voditelj drugega festivalskega večera Mario Galunič je pred kamero stopil po osmih mesecih in si za ta večer, pohvalno, ni izplačal voditeljskega honorarja. Mimogrede, vodja javnega razvedrila spada v 50. plačni razred (od skupaj 65.), ta po lestvici za določitev osnovnih plač javnih uslužbencev in funkcionarjev znaša natanko 2.929,83 evra. Po uri in osemnajstih minutah programa je urednik omenil, da smo izgubili Simono Weiss. Posvetil ji je štiri besede. Potem je napovedal poklon preminulemu avtorju besedil Dušanu Velkaverhu. Tu, pri priklonu pokojnemu, pa se je znova zataknilo. Galunič in Patrik Greblo, dirigent in umetniški vodja Simfoničnega orkestra RTV Slovenija, naj bi namreč domnevno oškodovala Tadeja Hrušovarja, člana nekdanje skupine Pepel in kri ter avtorja mnogo neminljivih melodij, tudi ljubezenske himne Dan ljubezni.

Dejvi, sicer dolgoletni urednik na nacionalnem radiu (torej v tej isti hiši), je takole zapisal: »Zakaj taka paranoja pri Greblu in ostalih? Z Galuničem na čelu me zamrznejo, zdi pa se mi, da sem s svojimi skladbami zaznamoval slovensko zabavno glasbo. Striktno od naših nastopov v Cankarjevem domu, Križankah, Celju, od takrat, ko je publika dobesedno ponorela, so Pepel in kri črtali z vseh prireditev, ki jih organizira RTV Slovenija. Z organizatorko sva se pogovarjala, da bi na koncu te žalostne Popevke zapeli Dan ljubezni Pepel in kri ter ostali, saj je to naša pesem, pa je vpričo mene Patrik Greblo izjavil: 'To ne gre, Dan ljubezni se bo izvajala brez Pepela.' Ubogi revčki, kaj bodo imeli od tega, da so nas dali na hladno? Upam, da ljudje spoznajo, kakšno gnezdo je RTV.«

Robi Lukač s skupino Obvezna smer ima enako izkušnjo kot Hrušovar pa še nekateri slovenski glasbeniki, kot so bili Simona Weiss, Moulin Rouge in Brendi, ki smo jih na TV Slovenija le izjemoma uzrli: »Predlagali smo praznovanje naše 30-letnice delovanja, zmagali smo na Pop delavnici (pokojni projekt, ki ga je organizirala RTV, op. a.), izdali smo osem avtorskih albumov pri ZKP RTV, a od imenovanih akterjev niti odgovora nismo dobili.« Oglasil se je tudi glasbenik Boštjan Peternel: »Galunič je naredil največ škode za promocijo dobre slovenske glasbe. Naj g... v tri pm njegove Rebeke, Saške, Grašoti, Severinke, Danijelce, Power Dancerke, Žagarce, Kingstoni, Čuki in vse bitke talentov z nedeljskih šestdeset vred.«

Podporo Hrušovarju so izrazili tudi tisti, ki samovoljnost televizijcev očitno poznajo iz prve roke: Matjaž Kosi (Moulin Rouge), Goran Šarac (mož pokojne Simone Weiss), Gorazd Elvič in Slavc Kovačič (Čudežna polja), Ivo Mojzer, Gianni Rijavec, nekdanji režiser RTV SLO Stane Sumrak, Barbra Drnač, Tomaž Ahačič - Fogl, Leo Oblak, Drago Milankovič, Jože Galič, Damiano Roi, Frenk Nova, Meta Močnik Gruden in ne nazadnje glasbeni encikloped Dragan Bulič, ki je bil zaradi počasnih popevk in nekaterih vsebinskih zdrsov na sobotni prireditvi precej slabe volje, počutje pa je tudi javno oznanil.

Greblo: Pričakujem opravičilo!

Zanimala nas je druga plat medalje, Patrik Greblo očitke zanika: »V bistvu ne razumem Dejvijevega očitka, saj sem se prav jaz zavzel, da bi se njegova pesem izvedla na Popevki, morda celo kot osrednja oziroma edina skladba v poklon Dušanu Velkaverhu. Zdaj pa taka zahvala. Odločitev, kakšen bo t. i. šov program na Popevki, je v ingerenci Razvedrilnega programa TVS, urednice oddaje, scenaristke in odgovornega urednika. Mislim, da je bila odločitev, da v tem delu spoznamo tekmovalce s prepevanjem v venčku treh Velkaverhovih zimzelenih, več kot primerna. Odločno pa zanikam, da bi izjavil: 'Pepel in kri ne bo izvedla svoje skladbe,' kar je laž oziroma izmišljotina, saj Dejvija sploh ni bilo pri pogovoru. Moja izjava je bila prej v smeri: 'Če bodo venček izvajali drugi pevci (kot pa tisti, ki tekmujejo na festivalu), bo zelo narobe, če Dneva ljubezni ne bo pela skupina Pepel in kri.' Pričakujem Dejvijevo javno opravičilo.«

Služba za odnose z javnostjo RTV Slovenija – ki, mimogrede, uporablja angleški naziv Public relations (angleški je tudi njihov uradni elektronski naslov), kar se nam za slovensko državno televizijo zdi precej neprimerno – nam je takole odgovorila: »Na TV Slovenija ne obstaja nobena cenzura. Seveda pa ni mogoče trditi, da bi obstajala 'pravica do nastopanja' v programih javne televizije. RTV Slovenija je nacionalni medij, ki mora ustvarjati raznoliko in kvalitetno vsebino. Uredniki oddaj morajo v okviru svojih delovnih obveznosti izbrati in narediti selekcijo ter se odločiti, katere vsebine bodo uvrstili v program. Zapisov z družbenih omrežij pa ne bomo komentirali.« 

image

Nekateri menijo, da bi se TV Slovenija z dokumentarnim filmom o pokojni pevki končno odkupila za to, da so jo leta zapostavljali. Foto: arhiv

Dokumentarec 
o Simoni Weiss?

Iz TV Slovenija smo ekskluzivno izvedeli, da se pogovarjajo o zamisli, da bi o rajnki Simoni Weiss posneli dokumentarni film: »To bi bil za javno televizijo tudi najprimernejši poklon pevki.« Aleluja! Res je, da je od zamisli do izvedbe še precejšnja pot, a pogovori, ki jih TV Slovenija deli z javnostjo, kažejo na to, da mislijo resno in da se je odgovorni Mario Galunič zavzel, da se projekt izvede. Film, ki naj bi bil predvajan v tako imenovanem prime time terminu, bo menda nekakšen precedens, ne samo za publiko preminule kraljice slovenskih src, temveč tudi za mnogo izvajalcev, ki so bili (morda res neupravičeno) zapostavljeni. O resnosti njihove ideje bodo Simonini poslušalci obveščeni. Četudi uredništvo razvedrilnega programa svežih posnetkov Weissove nima (nazadnje je tam gostovala pred več kot desetimi leti), bi s pomočjo družine Šarac-Weiss, ki o filmu in zamisli URP do našega klica ni videla še nič, zgodba o oboževani pevki dobila edinstven epilog.

 

Deli s prijatelji