NEKAKOVOSTNO

Festival šansona zaradi slabih pesmi odpade

Objavljeno 02. oktober 2014 15.32 | Posodobljeno 02. oktober 2014 15.36 | Piše: Mojca Marot

Žirija Radia Slovenije je zavrnila večino od 61 prispelih pesmi.

Radijska urednika Darja Groznik in Rudi Pančur sta najbrž vznejevoljila glasbenike. Foto: Mediaspeed.net

Glasbeniki so razočarali uredništvo Radia Slovenija, ki zato letos ne bo izvedel festivala slovenskega šansona, čeprav je na objavljeni razpis prispelo 61 pesmi. Po besedah glasbenega urednika prvega programa Rudija Pančurja je bilo med poslanimi premalo takih skladb, ki bi ustrezale razpisnim pogojem, zato bodo izvedli zgolj revijo in k sodelovanju povabili nekaj izvajalcev preteklih festivalov.

Sredi septembra se je iztekel rok za prijavo na razpis za festival slovenskega šansona, ki bi ga moralo glasbeno uredništvo prvega programa Radia Slovenija izvesti prihodnji mesec. A nam je prišlo na uho, da je kar nekaj glasbenikov hudo razočaranih, saj naj bi posebna žirija oziroma komisija zavrnila kopico prispelih glasbenih del. Ker je to zvenelo dokaj nenavadno, smo se pozanimali, kaj se v resnici dogaja s festivalom, s katerim Radio Slovenija obuja že skoraj pozabljeni glasbeni žanr, njegove temelje pa je postavil legendarni humorist Frane Milčinski - Ježek. Med imeni, ki so bila na minulih festivalih več kot uspešna, so Lara Jankovič, Lado Leskovar, Gal Gjurin, Jana Kvas, Jure Ivanušič.

Morali bi jih naročiti

»Žal je bilo število del, ki bi v kompozicijskem, besedilnem in izvedbenem smislu ustrezala, premajhno, da bi bilo po mnenju strokovne žirije in uredništva prvega programa Radia Slovenija mogoče izpeljati program z novitetami,« pojasnjuje Rudi Pančur. Razpis sicer dopušča možnost, da bi dela dodatno naročili, a bi bilo to po mnenju odgovorne urednice Darje Groznik in Pančurja smiselno le, če bi šlo, denimo, za eno ali največ dve skladbi, ne pa, da bi na koncu naročene skladbe prevladovale. Na naše vprašanje, ali so se avtorji morda preveč približali pop glasbi, je Pančur odgovoril, da s tem sicer ne bi bilo nič narobe. »Povsem naravno je, da je sodobni šanson sodoben, iz tega časa, torej je lahko tudi pop skladba. Gre za to, da bi morala prijavljena dela bolj ustrezati splošnim kriterijem kakovosti v smislu melodike, ki podpira dobro besedilo, vse skupaj pa je prepričljivo izvedeno. Minimalno število prijavljenih del, ki je potrebno za izvedbo festivala, pa tem kriterijem žal ni ustrezalo.«

V žiriji so bili Meri Avsenak, dolgoletna glasbena urednica 1. programa Radia Slovenija, poznavalka in interpretka šansona, Marta Zore, pevka zabavne glasbe, nekdanja solistka v ljubljanski Operi, skladateljica in profesorica petja, Boštjan Gombač, akademski glasbenik, multiinštrumentalist in skladatelj, Rok Golob, skladatelj, multiinštrumentalist in docent na Akademiji za glasbo v Ljubljani, in Miha Zor, profesor slovenskega jezika, literarni komparativist in urednik oddaje Minute za šanson na prvem programu Radia Slovenija.

Uredništvo prvega programa Radia Slovenija se je tako odločalo, ali prirediti festival nižje kakovosti z novitetami ali le revijo, na kateri bi slišali nekaj najboljših skladb iz preteklih festivalov. Odločili so se za slednje, kar pomeni, da bomo novembra spremljali revijalni pregled najboljših skladb preteklih festivalov slovenskega šansona. Kot je še dejal Pančur, imen sodelujočih za zdaj še ne morejo razkriti, saj programsko zasnovo prireditve še pripravljajo.

Deli s prijatelji