Ko je Andrej Šifrer pred 42 leti prvič stopil na angleška tla, je pokleknil in jih po papeško poljubil. Bilo je leta 1972 v Dovru, ob njegovem prvem avtoštopu na Otok. Tja je prištopal še dvakrat, 1974. in leta 1976. Štopa že dolgo ne več, še vedno pa redno, vsako leto (večkrat) poleti v London. »Ker Slovenci nikoli ne bomo imeli svojega velemesta, si ga lahko izberemo. Jaz sem izbral London,« pravi gorenjski kantavtor, ki bo 1. maja star 62 let.
Letos angleške zemlje ni kušnil, kot pravi, zato pa je 3. aprila v Londonu odprl stekleničko teranovih borovničk in nazdravil. Upravičeno, saj je s sodelavci končal snemanje petih komadov za svoj novi album. Drugi razlog slavja bi lahko bil še tehtnejši: Šifrer je namreč prvi slovenski glasbenik, ki je snemal v slovitem studiu Abbey Road.
Tam so snemali in še snemajo najimenitnejši izvajalci z vsega sveta. Nekoč The Beatles, danes avstralski rockerski zvezdnik Gotye, denimo, ki je delal prav v dneh kot Šifrer.
V kompleksu v severozahodnem delu Londona so trije glavni studii in še dva manjša; v enem je štiri dni od 12. do 22. ure muziciral Andrej z druščino. Rad ustvarja v tujini, snemal je že na Irskem, pa v prestolnici countryja v Nashvillu v ZDA, v Londonu je leta 1977 posnel material za svoj prvi album z naslovom Moj žulj. Toda še nikdar ni delal... v svetišču.
Legenda pri legendi
»Abbey Road je cerkev. Tam so bili posneti vsi albumi Beatlov, po stenah visijo njihove plošče, obkrožen si z njihovim duhom,« navdušeno pripoveduje doma v Srednjih Bitnjah, kjer okreva po artroskopiji levega kolena. Okrog studia je vse polno turistov, doda Andrej, predvsem oblegan je znameniti prehod za pešce, na katerem so se za ovitek plošče Abbey Road fotografirali The Beatles: George Harrison, Paul McCartney, Ringo Starr in John Lennon.
Številni oboževalci in ljubitelji glasbe so porisali in popisali tudi zidove studijskega kompleksa, na dvorišče in v zgradbo pa turistom ne dovolijo. »Tile se slikajo, jaz grem pa sem delat!« je ob prihodu vzkliknil basist Siddharte Jani Hace, ki je Andreju v studiu delal družbo in službo kot aranžer, producent in soavtor melodij. V notranjosti je prepovedano fotografirati, vendar številni varnostniki glasbenikom pogledajo skozi prste (kar se vidi tudi na naših fotografijah).
Na snemanju je igral tudi izjemni kitarist Richard Thompson (eks Fairport Convention), ki ga k sodelovanju rada povabita tudi takšna velikana, kot sta Bob Dylan in Joni Mitchell, producent pa je bil prekaljeni Rob Cass, ki je le malo prej končal snemanje albuma legendarnega Jacka Brucea, nekdanjega basista superskupine The Cream.
Srce in razum
»Ali naj se smejim ali jokam,« je Cass odvrnil našemu kantavtorju, ko mu je ta povedal, koliko lahko plača za snemanje. Plačilo – kot tudi samo povabilo na snemanje v Abbey Road – je bilo zato predvsem minulo delo, staro prijateljstvo. »Kompenzacija. Dobro se z dobrim vrača,« se namuzne Andrej, ki nestrpno pričakuje material iz Londona.
Album še nima naslova, avtor ga delovno imenuje Srce in razum. Izšel naj bi jeseni, na njem pa se bo predstavil z bolj rockerskim, tršim zvokom, kot smo ga vajeni pri njem. V besedilih ostaja hudomušno kritičen, kot na primer v komadu Naj se je, pije, uživa in počiva: »Izumitelji pohlepa so skriti v svojih dvorih, bivši menedžerji leta pa so v glavnem po zaporih...«
Natančen datum jesenskega izida še ni znan, zato pa je zagotovo, da bo Šifrer s skupino Elevators zapel 6. junija v ljubljanski Hali Tivoli ob 150-letnici Pivovarne Union in 17. julija v Laškem na tradicionalni prireditvi Pivo in cvetje.