KAIRO

Po reki in ne po cesti

Objavljeno 02. junij 2013 11.20 | Posodobljeno 01. junij 2013 23.01 | Piše: S. I.

V Kairu deluje nova taksi služba, ki potnike z gliserji prevaža po Nilu.

Ne glede na socialne ali politične razlike so Kairčani enotni glede nečesa: promet v glavnem in največjem mestu Egipta, kjer živi okoli 20 milijonov ljudi, je prava mora. Čedalje več ljudi se namesto za vožnjo po zabasanih mestnih ulicah odloča za prevoz po reki Nil.

V mestu je začela obratovati nova taksi služba, ki z gliserji prevaža potnike gor in dol po Nilu, kar se je izkazalo za zanimivo alternativo za marsikaterega Kairčana. Je hitra, zabavna in potnikom omogoča kratek oddih od kaotičnih ulic velemesta. »V službo pridem sproščen – nisem pod stresom, nisem živčen,« je novinarjem tiskovne agencije AFP zaupal 43-letni Ahmed Amin, ki je doslej za prevoz v službo in domov porabil skoraj štiri ure na dan.

Poceni in hitro

Dvajsetminutna plovba od najjužnejše postaje nilskega taksija v kairski četrti Maadi do Ramlet Bulaka proti severu stane 30 egiptovskih funtov (3,3 evra), kar je preveč za številne Egipčane, med katerimi jih po uradnih podatkih kar četrtina živi v revščini. A za tiste, ki so doslej plačevali podobno vsoto za cestne taksije ali pa se sami cijazili po mestu, je to pravo olajšanje. Ahmed Amin pravi, da zdaj za pot v službo porabi za tretjino manj časa: »Da ne govorim o tem, kaj to naredi za moje razpoloženje.«

Običajni taksisti se ne razburjajo zaradi gliserske konkurence. »Kar naj se vozijo s čolni. Iskreno povedano bi bil bolj zadovoljen z manj strankami, če bi bilo na ulicah manj prometa,« pravi taksist Sajed Ali. »Včasih grem domov že po dveh ali treh urah, saj preprosto ne zdržim več.«

Veliki načrti

Nilski gliserski taksi sta ustanovila Magdi Kirolos Gali in Amr Abul Seud, ki sta v reki videla poslovno priložnost: »Sredi mesta teče široka pot, ki ni izkoriščena že leta in leta.« Idejo, da bi z električnimi čolni po Nilu prevažala potnike, sta dobila pred šestimi leti, a prav tedaj, ko sta se lotila projektiranja, je izbruhnila egiptovska revolucija. A ko so razmere na cestah postale še hujše, sta sklenila malce spremeniti načrt in sta na reko poslala tri (običajne) gliserje, ki sta jih že imela. Njun cilj je sestaviti floto 30 čolnov z nizkim izpustom toplogrednih plinov, ki bi na dan prepeljali 15.000 potnikov. »Tako bi bilo v središču Kaira za tri odstotke manj avtomobilov,« sklene Gali. »To se sicer ne sliši veliko, a le pomislite, koliko vozil je to.«

Deli s prijatelji