Arheologi so v Jeruzalemu odkrili kraj, kjer je stal Jezus, ko so ga obsodili na smrt. Začelo se je pred petnajstimi leti, z odkritjem palače Heroda Velikega, ki je pozneje služila kot zapor in so jo arheologi temeljito preiskali, zdaj pa sklenili, da prostor med vrati in kamnitimi tlaki ustreza dogodku, opisanem v Janezovem evangeliju. Romarji in turisti si bodo lahko ogledali biblijski kraj, muzej Davidov stolp namreč že organizira obiske.
Jezusu sodili blizu vrat in neravnih tal
Da je kraj religiozno in zgodovinsko pomemben, so arheologi posumili med izkopavanjem opuščenega zapora, ko so razkrili dele temeljev palače in podzemni kanalizacijski sistem. Zgodovinarji se bolj kot ne strinjajo, da je Herodova palača stala na zahodu starega mesta, še vedno pa razpravljajo, ali je prav tam Jezusa dal usmrtiti Poncij Pilat. Za nestrinjanje so večinoma krive različne interpretacije evangelijev. V Janezovem piše, da so Jezusu sodili blizu vrat in neravnih tal, nekateri arheologi, tudi Shimon Gibson, profesor arheologije na Univerzi Severne Karoline v Charlotte, verjamejo, da opis ustreza izkopanemu kraju. »Seveda ni nobenega vkleska, da se to tam zgodilo, a vse, arheologija, zgodovina in evangelij, vse se ujema in ima smisel.« In čeprav nekateri menijo, da so Jezusu sodili v bližnji utrdbi, duhovnik David Pileggi iz cerkve blizu muzeja pravi, da odkritje potrjuje, »kar smo vsi že dolgo pričakovali, da se je sojenje zgodilo blizu Davidovega stolpa«. A kljub temu ne verjame, da bo zapor postal romarski kraj. »Kraj postane svet, kadar ga ljudje obiskujejo na stotine let, tam molijo, jočejo in celo slavijo, ne verjamem, da se bo to kaj kmalu spremenilo.«
Eilat Lieber, direktor muzeja Davidov stolp (ime je dobilo po kraju, kjer je), pa upa, da bo zapor sčasoma postal standardna atrakcija za obiskovalce. Zato so že začeli sodelovati s turističnimi vodniki, predvsem pri razlagi pomembnosti odkritja in previdno izklesanih podzemnih predorov. »Zapor bomo še naprej razvijali zaradi obiskovalcev. Tako bodo bolje razumeli preteklost. Kot torta je, kaže vse plasti Jeruzalema.«