ZASPANCA

Na polnem letalu sta spala pilot in kopilot

Objavljeno 27. september 2013 20.16 | Posodobljeno 27. september 2013 20.18 | Piše: U. S.

Britanska pilota sta v sen utonila istočasno, čeprav naj bi se izmenjavala.

Med letom v oddaljen kraj se je dobro pripraviti na utrujenost, ki sledi.

LONDON – Popolnoma polno letalo, ki je letelo proti Otoku, je upravljal avtomatski pilot, saj sta pilot in kopilot hkrati zaspala! Za incident, ki se je zgodil prejšnji mesec, se je razvedelo včeraj, letalo je bil airbus A330 britanske družbe, katere, oblasti nočejo razkriti. Pilotoma, ki sta dve noči pred incidentom menda spala le po pet ur vsak, ne grozi kak hud disciplinski postopek, je pa incident osvetlil nevarnost utrujenosti pilotov med poleti.

Zgodilo se je sredi avgusta, kmalu potem, ko je letalo s 325 sedeži vzletelo, pilot in kopilot, ki sta prižgala avtopilota, sta se dogovorila, da bosta dremala v izmenah. A je bila utrujenost obeh očitno prevelika: ko se je eden od njiju prebudil, je ugotovil, da sta spala oba ob istem času, kako dolgo je bilo letalo brez človeškega nadzora, ni vedel. Spodrsljaj sta prijavila sama, agencija za civilno letalstvo pa namerno ni sporočila imena letalske družbe, da bi k priznanju tovrstnih napak spodbudili še druge pilote. Predstavnik agencije ne verjame, da čaka pilota huda kazen: »Bo pa morda letalska družba zdaj proučila sistem izmenskega dela. V potencialno nevarnih položajih, kot je bil ta, se poskušamo kaj naučiti in predvsem zagotoviti, da se podobno ne bo več zgodilo. Ne vemo, zakaj sta pilota pred tem poletom tako malo spala. Izmenjaje se naj bi počivala, eden naj bi ves čas nadzoroval avtopilota, a se zdi, da sta oba zaspala ob istem času.« Sindikat pilotov je sporočil, da so že večkrat opozorili agencijo za civilno letalstvo na nevarnosti, ki jih prinaša (pre)utrujenost pilotov, organ pa naj težav ne bi jemal resno. Težave z utrujenostjo je razkrila tudi anketa, ki jo je opravil sindikat: 45 odstotkov pilotov je priznalo, da so zelo utrujeni, 20 odstotkov jih je celo povedalo, da je kakovost njihovega dela ogrožena več kot enkrat na teden.

Večina tovrstnih primerov se konča srečno, utrujenost pa je že botrovala letalskim nesrečam: pilot letala družbe Air France, ki je strmoglavilo v morje leta 2009, umrlo je vseh 228 ljudi na krovu, je noč pred poletom spal le eno uro.

Deli s prijatelji