JAPONSKA MANIJA

Bodo jokai novi pokemoni?

Objavljeno 25. september 2014 13.29 | Posodobljeno 25. september 2014 13.30 | Piše: S. I.
Ključne besede: YO-Kai Watch

Nova japonska manija, imenovana YO-Kai Watch, se pripravlja na naskok na svet.

Plišaste pošasti gredo na Japonskem za med.

Umaknite se, Pokemoni, prihaja krdelo novih ljubkih pošasti! Japonce je obsedla nova manija, imenovana YO-Kai Watch, ki jo sestavljajo videoigre, stripi, risanke in igrače, vse pa se vrti okoli dečka, ki lahko z zapestno uro (od tod ime watch) prikliče nadnaravna bitja, v japonski folklori imenovana jokai.

Ljubke pošasti

Medtem ko se nam na zahodu niti ne sanja, za kaj pravzaprav gre, je franšiza YO-Kai Watch v deželi vzhajajočega sonca že prava uspešnica. »Kupili smo kup stvari – okoli dvajset igrač –, saj jih je težko dobiti,« je povedal Šodži Takajama, ko je stopal iz trgovine skupaj z ženo in otrokoma – ter polno vrečo igrač. V posebni prodajalni, odprti le za določen čas, in to na mondeni nakupovalni »ulici« na glavni tokijski železniški postaji, so pustili okoli 30.000 jenov (215 evrov). »Luštno je loviti jokai in se spoprijateljiti z njimi,« je o računalniških igrah dejal devetletni Naoja, medtem ko se je njegova dve leti starejša sestra Sae strinjala, da so »junaki prav ljubki«.

Povpraševanje po igračah je tako veliko, da je treba za obisk trgovine imeti vstopnico, ki jo lahko dobiš samo na spletni loteriji. Omejeno je tudi število kupcev: trgovina na dan sprejme največ 432 ljudi. In kupci so najrazličnejši: od osemletnega dečka, ki je v Tokio pridrvel s hitrim vlakom iz sosednje prefekture Šizuoka, do možakarja srednjih let z videokonzolo v hlačnem žepu.

Skrivnost uspeha

Juiči Iši, lastnik tokijske trgovine z igračami Toy Cats, je ekipi tiskovne agencije AFP razložil, da se iz demografske strukture kupcev vidi, kako priljubljene so postale male pošasti. »Skrivnost uspeha je v tem, da so to ljubke pošasti, in v tem, kako se jih glavni junak loteva – ko jih premaga, jih ne ubije, ampak se spoprijatelji z njimi.«

Matt Alt, soavtor knjige Yokai Attack! (Jokai napadajo!), v kateri popisuje pošasti in demone oziroma nadnaravna bitja sodobne japonske pop kulture, pravi, da serija črpa iz bogate japonske folklore. »Tovrstna bitja so že stoletja sestavni del ljudskih pripovedk. Zdaj pa so jih spretno vpletli v sodobni čas in iz tega naredili blagovno znamko.«

Glavni junak zgodbe Keita Amano je povprečen petošolec, ki po spletu okoliščin dobi uro, s katero lahko prikliče pošasti. S pomočjo pošastnega pomočnika in prijateljev se spopada z bitji, ki nagajajo ljudem, jih premaga in postane njihov prijatelj. Glavna razlika s serijo Pokemon pa je, da se YO-Kai Watch dogaja v kolikor toliko realnem svetu, medtem ko je Pokemon postavljen v čisto fantazijskega.

In prav to privablja kupce. Družba Bandai Namco je v šestih mesecih prodala že za deset milijard jenov (71,5 milijona evrov) igrač. In v vsoto ni vštet prihodek od prodaje iger, ki jo je za Nintendovo prenosno konzolo 3DS razvilo podjetje Level-5: prvi del se je prodal v 1,2 milijona izvodih, njegovo nadaljevanje pa v 2,3 milijona. Pod blagovno znamko izhajata tudi dva stripa ter se predvaja animirana serija. In to le na japonskem trgu: zdaj je na vrsti še svetovni.

Deli s prijatelji