SPORNI OGLAS

ANA z dolgim nosom

Objavljeno 26. januar 2014 23.19 | Posodobljeno 26. januar 2014 23.21 | Piše: S. I.
Ključne besede: oglas

Japonski letalski prevoznik All Nippon Airlines je moral umakniti sporni oglas.

Svetli lasje, velik nos in modre oči na Japonskem veljajo za stereotip Evropejca. Foto: huffingtonpost.com

Največji letalski prevoznik v deželi vzhajajočega sonca je umaknil televizijski oglas, s katerim je hotel privabiti še več tujih potnikov, potem ko se je na spletu razdivjala prava nevihta pritožb, da je rasističen. V oglasu, v katerem družba All Nippon Airlines (ANA) prikazuje razširjeno ponudbo mednarodnih poletov s tokijskega letališča Haneda, namreč nastopata japonska pilota, ki se pogovarjata po angleško, na spodnjem delu zaslona pa so podnapisi v japonščini. Potem ko omenita, kako bosta letela v vietnamski Hanoj in kanadski Vancouver, eden izmed njiju reče: »Spremenimo podobo Japonca!« Kamera se nato osredotoči na njegovega kolega, ki ima nenadoma na sebi dolg umetni nos in svetlo lasuljo, kar v japonski družbi velja za stereotip belega Evropejca. V drugi različici oglasa pa eden od pilotov preseneti drugega s tem, ko ga objame. Na Japonskem je javno izražanje naklonjenosti, še posebno med moškimi, namreč še vedno nenavadno.

Poplava kritik

Oglas je sprožil val negativnih odzivov na profilu na facebooku podjetja All Nippon Airlines, pri čemer so nekateri uporabniki celo zapisali, da se odrekajo kartici zvestobe omenjene družbe, češ da je oglas rasističen. Drugi pa so le komentirali, da je preprosto le nenavaden, ne pa tudi rasističen.

ANA se je strankam že opravičila in umaknila sporni posnetek s televizije, razmišljajo pa še, kaj bodo z njim storili v drugih medijih. »Slišali smo veliko različnih mnenj, ki se ne ujemajo s tem, kar smo dejansko hoteli povedati,« je povedala tiskovna predstavnica družbe Rjosei Nomura. »Želeli smo le pokazati, da Japonci postajamo dejavnejši v sodobnem svetu, in povabiti ljudi, naj potujejo z nami.« Z lasuljo in umetnim nosom pa so hoteli pokazati, da so državljani Japonske vedno bolje sprejeti po svetu, in niso želeli nikogar užaliti. »A za nekatere je bil oglas žaljiv, zato smo ga umaknili.« Sporni posnetek so predvajali le na Japonskem, vendar se je hitro razširil po svetovnem spletu, tako da si ga lahko ogleda vsakdo in si misli svoje.

Deli s prijatelji